KÖKSBORD?!

Jag ringde precis på en annons på blocket, på ett köksbord som var PRECIS som jag vill ha det men det var såklart sålt.

Jag är ute efter ett gammalt fult furubord (brukar vara i furu), ett sånt som står i var och vartannat hem.
Det ska vara 110-120 cm i diameter när det är utan inläggsskiva. (oftast brukar de här borden stå med en inläggsskiva i och då är de alltså ovala).
Det ska gå att lägga i minst 3 inläggsskivor, så att det kan bli omkring 2.5m långt.

Om det är repigt eller fult spelar ingen roll eftersom det ska slipas och målas.

Det har varit 2 sånna här bord på blocket som jag precis har missat. Trots att de finns lite överallt är de dösvåra att få tag på.
Oftast går de inte att göra så långa som jag vill heller. Men det finns de som går!

Om ni vet av något kan ni väl säga till? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback