Galet

I veckan har jag letat, ringt och mailat som en galning på annonser på blocket med resesäng och resestol (alltså, en sån här stol som man hänger i bordet), men det verkar bara gå utför.

Det är det negativa med blocket, att det ofta är gamla annonser som är sålda för länge sedan.
Nu hittade jag en för 500 kr, men då känns det lika bra att köpa en ny för 700. Jag hade ju tänkt mig kring 300 för en begagnad. Crap!

Vi har haft besök idag, hade en lång fika ute på altanen och planerade in grillning och fiske imorgon.

Nu ska vi på vilhelmina och handla, sen åker vi ut till järvsjön mot kvällen.

Fiske

Ikväll har Lukas varit hos sin farmor och farfar,
men innan vi lämnade av honom där var vi och spanade efter hallon.

Sen for jag och Erik och fiskade, vi hade nog en toppenkväll allihopa.
Vi myste hela kvällen i båten.
Dock fick vi ingen fisk, Erik fick en liten pytte abborre och 2 gäddor, men han tappade kroken på sitt metspö, så då tog han mitt. Det hände ungefär 5 minuter efter vi tagit oss från land, med andra ord fick inte jag fiska nånting, bara ro.Och fota. Lika mysigt var det.

Så här snygg är min älskling när han fiskar




Efter fisket när vi kom tillbaka till bilen fick vi se den här som Erik lockade fast




Nu är det dags att sova, ska minsan upp med tuppen imorgon.

Tisdag

Igår åt vi köttsoppa, det var smaskens. Efter det blev det tårtkalas och födelsedagsbarnet fick nypären av oss, undra om det var väntat? :) Även 4 trisslotter utan vinst, och jag känner ett stortbehov av att köpa några själv.. 100 000 i månaden i 25 år! Skulle inte sitta fel. Hur som hellst så charmade Lukas hela sällskapet, han går i sin fars fotspår och är lite av en underhållare :)

Till morgonen har Erik plockat hjortron och jag och Lukas har myst. Nu har vi hjortron så det räcker och blir över måste jag säga! Det blir bra till nästa sommar, då varma hjortron och glass är en stor favorit.

Idag ska vi på lunch hos gammelmormor Greta. Efter det ska vi till Järvsjön och hälsa på en kompis till Erik, och stolt visa upp Lukas.

Tanden har kommit fram lite grann nu, men han är inte grinig eller nånting, jag märker ingenting annorlunda med honom. Det är härligt, fast han blir arg för att jag vill titta på tanden hela tiden.

Vi är alltid farliga på att svulla, det är som våran grej. Men den här veckan blir nog värre än nånsin. ikväll blir det hamburgetallrik hemma, senare i veckan blir det pizza på lascite, också försöker vi planera in nått storslaget bak också.
Jag är sugen på att testa nånting nytt, men vet inte vad? Annars blir det de vanliga, morotskaka eller cheesecake kanske.

Förra veckan var jag förresten och hälsade på Anna-Karin, som har en liten bebisvovve på 3 månader, och han är för söt! Jag är madly inlove.

Det är läskigt hur fort tiden går. Sen att Lukas är rätt välbyggd gör ju inte saken bättre, han växer så det knakar och är så stor att hälften av kläderna vi har köpt har han aldrig hunnit använda. Nu är han inne på strl 80, men en del är nästan lite små..
Grejen är att kläderna blir lite tight runt magen, sen kan de ju vara förlånga i armarna och benen ändå. Haha! Guldklimpen,minsan!

Nu ska jag göra nytta, Adjö!

Regnig söndag

Det börjar kännas att hösten närmar sig, även om det har varit sol har det inte varit särskilt varmt i skuggan, eller i vindarna! Men alla som känner mig vet att jag är mer än nöjd, ju fortare hösten kommer, ju fortare kommer vinter och jul!
Jag älskar hösten, jag älskar mörkret och det ruggiga vädret, och jag älskar snön.
Dessutom kommer julen bli ännu bättre i år när Lucke är med och firar sin första jul!

Förra veckan då Erik var hemma var nog den bästa veckan på hela sommaren. För det första åt vi i vanlig ordning lunch hos gammelmormor Greta, där jag alltid äter hjäl mig för det är bara massa gott till lunch där. Sen lyckades vi fylla upp frysen lite grann med lite bär, och Erik är nog mer än perfekt. Inte nog med att han tycker att det är kul att gå på IKEA, så tycker han att det är kul att plocka bär! :) Jag har tur jag.
Sen så älskar vi våran inglasade altan, vi kan sitta där varje kväll, hur länge som hellst. Men våra gäster har i regel en tendens att kasta in handuken innan det börjat mörkna (och det är ju då det bästa kommer!) så oftast har jag och Erik suttit själva ute, druckit te och tänt ljus och bara myst. Men förra veckan hade vi först en kväll Markus och Maria på besök då det blev blåbärspaj och kaffe/te långt efter mörkret lagt sig och ljusen tänts, och sen hade vi Sussi och Jocke här som också gärna satt med oss på altan in på småtimmarna. Helt toppen!
Förutom det så njöt vi mest av varandras sällskap, pysslade på ute, var lyckliga och förälskade över öronen och livet bara flöt på.
Helt ärligt, ni får kräkas om ni vill, men jag är så lycklig att det känns som att jag går på moln. Det kunde inte bli på annat sätt att av Erik, som är helt magnifik, fick vi världens finaste son.

Idag har vi en innedag, det regnar och det gillar vi såklart. Men vi ska ändå försöka oss på en promenad senare.

I veckan då Erik har varit borta, satte jag bara en sak på schemat och det var att kasta in ved. Jag tycker jag har gjort det rätt bra, med den lediga tid jag har. I går satt jag och Lukas och läste sagor, vi har fått så fina sagoböcker från olika håll men jag är livrädd att Lukas ska förstöra dom. Men han var nöjd av att sitta i mitt knä och titta på bilder, inte röra! :) Sen läste vi en av hans böcker som han får slita i (en tyg bok), vilket han kanske tyckte var roligare.

Annars så är jag mest bara tacksam nu, och går på moln. Jag är tacksam över min lilla familj, över resten av våra familjer som hjälpt till så otroligt mycket och fått allting att gått så smidigt sen vi fick Lukas, över vårat liv, över våra val, och såklart över all kärlek vi har i vårat hem. Jag trodde aldrig i mitt liv att man kunde älska någon som jag älskar mina grabbar. Det är helt enkelt fantastiskt.

Ps. Lukas första tand har börjat titta upp!