Over and out

Ikväll efter att Anders varit här så låste vi dörrarna, och sen halvsov vi i soffan framför dh.
Så härligt, och så mysigt. Även om det kan bli en hel del surr emellanåt. Nu gnäller Erik, som lagt sig, att jag sitter framför datorn, plus att han pratar om hur vältränad jag har blivit.. jaja, jag kryper väl dit då.. ;) 

Godnatt!

Baby Luke!

Såhär slut på är man efter en dag på vilhelmina! Jag känner mig ungefär i samma skick;)

Tisdags stress!

Nu skriver jag från mobilen, Erik är inne på appelqvist och det brukar kunna ta sin tid. Dessutom är det ju fri surf i veckan, bara att passa på:) I regel åker vi alltid ner på vilhelmina på tisdagar när Erik är hemma, gör ärenden och äter lunch hos gammelmormor. Så är även fallet idag, och som vanligt dansar timmarna förbi. Det är så mycket som ska hinnas med! Nu åker vi snart hemmåt iaf, då ska det gräddas pannkakor och sen ska jag rensa bland gardiner och babykläder, det som ska upp på vinden. Nu styr vi mot Latikberg!

Bra dag!

Lukas har sovit hela natten, förutom att han vaknade vid 5, då gav jag honom tutten också somnade han om. Annars sov han från kl.20 igår till kl.08 imorse! Härligt!
Det kanske börjar ge sig, hans lilla period med trots? Hur som hellst är det fredag nu, vilket betyder att jag bara 3 nätter ensam kvar tills Erik kommer hem. Det ska jag nog klara av! :)

Både igår och idag har han dessutom somnat utan skrik på dagen, vilket är helt underbart. Det finns inget värre än barnskrik.

Idag tar vi det väldigt lugnt. Jag hade inte ens någon aning om vad jag skulle göra nu när Lukas somnade. Jag som alltid brukar vara som en virrhöna när han sover för att hinna med allt. Jag gjorde en kopp te, och stickade lite på min mössa. (Frågan är om det kommer sluta som en mössa?;P) Nu sitter jag här. Var tvungen att kolla på nyheterna på BikBoks hemsida, och jag hittar massor jag gillar. Jag hoppas att Johanna spenderar lönen i sin butik just i detta nuet! :) Själv får jag nog spara på mina kronor lite grann, men drömma går alltid! Och handlar Johanna, så kan jag låna. Det är ett superbra upplägg!

Erik har det kolugnt ihelgen på jobbet, dom har ingen körning så dom ska "serva" hela helgen istället. pfft! Skicka hem dom säger jag! (med betalt såklart!) Synd att det inte är jag som bestämmer.

Jag har haft helt sjuka drömmar dom senaste 3 nätterna.
Först drömde jag att vi var i järvsjön hos pappa och Anders skulle slå något rekord. Det var hur mycket folk som hellst där och jag har ingen aning om vad han skulle göra eller hur det gick.
Sen drömde jag att Christina och Erik skulle sy en klänning till kronprinsessan. Det var en massa ståhej och jag har ingen aning om hur det gick där heller.
Inatt drömde jag att jag var hemma hos
underbaraclara, som bloggar för vf. Jag vet inte alls vad jag gjorde där.

Får väl se vad kommande natt har att bjuda på för spektakel?

Recept!

Här kommer receptet Hannah!

Jag hittade egentligen bara på det själv,
men jag skärde upp 2 laxfileér i bitar, och stekte dom.
Sen kokade jag pasta lagomt till 2 vuxna portioner ungefär. (räknade på att man äter ungefär 1 laxfilé som vuxen.)
Sen skar jag upp squash och röd paprika i små bitar och stekte det lite grann med laxen. Blandade i lite grönsaksbuljong och lite matlagningsgrädde och jag tror att jag kryddade lite grann med timjan.. men är inte riktigt säker. Sen lät jag det puttra ett tag! :) Så enkelt var det!

Lägger ut ett recept på pasta med tomat och skinksås här också som jag hittade som var superenkelt, och jätte gott.

_

Pasta med tomat och skinksås

* ca 400 g tärnad skinka eller kassler
* 1 sharlotten lök
* 2 st morötter
* 1 burk (400 g) krossade tomater
* ca 3dl okokt, krossad pasta

Gör så här:

1. 1. Koka den färdig krossade pastan.
2. 2. Skala lök och morötterna & skär dessa i önskad storlek
3. 3. Skär kasslern i lagom stora bitar
4. 4. Häll över i en kastrull och blanda i krossade tomater. Koka allt i ca 15 minuter.
5. 5. Tillsätt skinkan/kasslern och låt sjuda i ca 5 min till
6. 6. Blanda i den färdigkokta pastan

Tips
Strö på lite riven ost över den färdiguppvärmda maten!

Räcker till ca. 8 st 200g burkar

Torsdag

Den här veckan verkar passera den också, även om det inte känns som så alltid. Lukas har ju haft nått fuffens för sig de sista 2 månaderna då han vaknar mitt i natten och gallskriker i typ 1 timme eller 2. Tycker det vore konstigt om det skulle vara tänderna, eftersom han som sagt har hållit på så här i 2 månader. Men det kanske är mardrömmar. Alla nätter är det ju såklart inte så, men de flesta. Jag börjar bli less, det är tungt att vara ensam sånna gånger. Då önskar jag att Erik jobbade på hemmaplan. Men man kan inte få allt, nu är han i alla fall en ängel på dagarna så det har ju blivit bättre. Och det känns bra!
Min mamma är i alla fall himla bra i sånna här situationer eftersom jag kan ringa och gnälla hur mycket som hellst till henne när jag är less eller arg eller trött eller ledsen, och hon säger precis vad jag vill höra. Förutom om det handlar om Erik, då är hon på hans sida.. ;)

Jag har varit ner en sväng på Vilhelmina idag, och spelat på hästar. Har man en mamma som jobbar på spelet så måste man ju i alla fall försöka bli spelberoende! :) Vi skulle få veta kl.13 hur det gick, men jag har inte hört nånting än. Mamma har lunch till kl.14 så hon ringer nog efter lunchen. Hoppas på några miljoner, skulle sitta fint! :)

Jag har framförhållning och fixade barnvakt i dag till den 5 december, då vi ska på julbord och personalfest i Boden med Eriks jobb! Bra jobbat av mig. Verkar även som att barnvakt till Erik och Anders 50-års kalas ordnar sig också, fast det spelade mindre roll, då kunde jag nog vara hemma med Lukas lika bra. :p Men Erik blev ju glad i alla fall, och det är huvudsaken, det är ju han som fyller år. Dock kommer ju funderationerna på klänning tillbaka nu, hm.
Jag hittade en till födelsedagspresent till Erik idag, men den snodde mamma och tänker ge honom i julklapp istället. Men jag har många fler på lager:)

Nu ska jag baka bröd och laga mat till Lukas. Han har börjat äta min hemlagade mat igen och det är så roligt. Nu är han ju över 8 månader så nu får man krydda lite grann, så det är lättare att få det smaka gott nu. Bara han får några fler tänder och börjar tugga bättre ska vi äta samma mat allihopa. Men det dröjer nog några månader till kanske. Nu ska jag laga pasta med tomat och skinksås till honom! Till middag får han Lax, pasta med zuccini och paprika som jag lagat till tidigare och fryst ner. Det var riktigt gott, det åt jag också av!

I helgen kommer Stinky hem och i loooove it! Jag älskar att ha henne på hemmaplan, jag ska mysa ihjäl henne.
Ska även hjälpa mamma med ett och annat på söndag. Kanske åker ner redan på lördag kväll? Beror väl på hur kallt det tänker bli i helgen.

Som sagt, baka bröd och laga mat var det jag skulle göra nu!

- Jag sökte dig och fann mitt hjärta.

När vi bodde i ettan för länge länge sen så fick jag "Dagboken (the notebook) - Jag sökte dig och fann mitt hjärta" av Erik.
Det är en av mina absoluta favoritfilmer, jag älskar den och han överraskade mig med den en gång när han kom hem från jobbet.
Sen var det nån som lånade den.. Och jag har ingen aning om vem! Vem lånade den? Jag tycker jag har frågat alla men det kan jag ju inte ha gjort.
Den var försvunnen iaf, det har den varit i typ 2.5 år, minst! Och jag ville inte köpa en ny eftersom jag fick den ju av Erik.

I måndags när Erik kom hem så hade han en överraskning. Först sa han att jag skulle blunda och sträcka ut handen och när jag gjorde det så la han något i min hand. När jag fick öppna ögonen så var det smörpopcorn.
Jaha,tack älskling! Jag minns att jag sa förra veckan att jag var sugen på smörpopcorn, så det var ju snällt. Jag tänkte inte så mycket mer på det.

Sen sa han samma sak igen, att jag skulle blunda och hålla ut handen. När jag då öppnade ögonen så låg Dagboken i min hand. TACK ÄLSKLING!! Den går om och om i dvdn. Och jag älskar Rachel McAdams. Hon är så snygg!

Fast för tillfället går Melissa Horn om och om i högtalarna. Underbart!


Annonserar!

Förresten glömde jag bort att jag lovat att annonsera här på bloggen,
vi är nämligen ute efter ett timrat häbre!
En timrad liten stuga som vi ska ha som bagarstuga på nedervåningen, och en liten övervåning med sängar så vi även kan ha den som gäststuga.
Den här hittade vi på blocket, och det är väl nått liknande vi är ute efter.
Fast vi vill såklart hitta ett som vi får fixa till själva! ;) Sånna är vi!



Har ni nått liknande som står och skräpar så hör av er! :)

Fast egentligen är det väl helt fel årstid att börja flytta ett häbre? Nåväl, vi drömmer om det i alla fall.

Min lycka!

Nu för tiden har jag absolut ingenting jag vill göra, annars brukar det alltid varar nånting tycker jag.. Man vill på ikea, eller till stugan eller nånting. Men nej, nu vill jag endast umgås med min fantastiska familj som gör mina dagar guld värda. Jag kan inte för allt i världen förstå att jag haft sådan tur, och dom förtjänar att höra det varje sekund, hur underbara dom är.

Markus har varit här idag med sin nya lilla valp, Trixa. Helt makalöst vilken valp! Visste jag att valpen skulle vara sådär skulle vi nog inte tveka på att skaffa oss en fågelhund nu på en gång, men tyvärr är det få valpar som är sådär så hund för oss får vänta, tills vi gjort bort alla bebisar vi vill ha! :) Den bara låg vid våra fötter, gick omkring lite försiktigt och kom tillbaka och la sig. Brydde sig inte om Lukas eller Sally eller nånting. Men sånna här gånger blir man allt för sugen, men vi ska försöka vara benhårda. Skulle inte alls kunna tänka mig att ha en valp (som faktiskt beter sig som en valp) så länge vi har bebisar i huset. Många klarar nog av det, men jag skulle nog inte göra det. Det skulle kräva alldeles för mycket av min uppmärksamhet som jag vill lägga på annat. Hund får vänta!

Erik är ute och jagar nu med Markus, och det är första gången han jagar fågel med hund, så nu hoppas jag att han inte får allt för mycket smak för det, bara sådär lämpligt att han lagomt taggad för en fågelhund i framtiden.

När Erik skulle fara iväg så bad han mig om lov att få fara. Jag blev helt ställd. Erik har aldrig någonsin bett mig om lov förut. Han har såklart frågat om det är okey, det är en helt annan sak, men han frågade faktiskt om han fick fara och jaga med Markus. Så efter att jag skällt lite grann på honom for han i väg med ett leende, och jag tror inte han är så dum och frågar om lov igen. Men mest troligt var det nog för att han visste att Lukas varit jobbig på sistone, rätt grinig och sådär. Vill inte sova på dagarna. Men nä, fråga om lov behöver han ändå inte göra. Jag skulle ändå aldrig aldrig aldrig kunna neka honom till att göra nånting. Aldrig. Han skulle aldrig neka mig heller.

Det här är det jag tänker ägna mig åt några månader framöver,
pussas och mysa i soffan med mina älskade grabbar.





Älskade grabbar!

Jag kan förresten bara inte låta bli att fälla några tårar av total lycka nu när Lukas har somnat i Eriks famn framför tvn. Det har han då inte gjort sen han var bara några månader.. Min älskade älskade favorit grabbar! Dom är det absolut finaste jag har och jag måste ta och lägga ut en bild snarast. Total lycka!

Åh!

Vilhelmina måste ju vara det värsta skvallercentrumet nånsin, eller vad är det frågan om?

Klart att vi också har läst massor om att Latikberg är SÅ drabbade av svininfluensan,
"skolan är stäng" och "25 av 30 elever hemma" osv.
Jag har fått sms hela dagen och blivit varnad för att svininfluensan har drabbat Latikberg så hårt.

Och självklart blir man ju skrämd! Även om det inte är någon fara, och även om jag inte ska spendera någon tid över huvudtaget på skolan, så är det ju otäckt!
Det känns ju som att ett moln dragits in över Latikberg och hela byn håller på att förintas av svininfluensan! Så var ju inte fallet i alla fall.
Det måste ju alltså bara vara för att skrämma upp folk? Grattis med det för det lyckades! Jag blev rädd!

För nu har jag i alla fall fått information från en säker källa, att skolan inte varit stängd och det var inte alls så många elever sjuka.

Vars kommer alla rykten från, egentligen?

Nu känns det i alla fall lite bättre, även om jag kanske inte kommer att pussa kinden på den första person jag träffar på.

Jag tackar för infon! :)

Däremot kan jag inte låta bli att fundera över vad som kommer drabba oss här näst? Peppar peppar ta i trä!

Som jag sagt tidigare så tror jag vi har det allra bäst om vi låser in oss här i Latikberg och kopplar bort omvärlden helt totalt. Om man bara kunde låta bli slå på tvn eller datorn.. hmpf.

Uuhhu.

Svininfluensan har slagit till i Vilhelmina

I veckan håller vi oss nog inlåsta här i Latikberg, med vissa undantag. Om det nu hjälper? Inte blir det några större utflykter i alla fall.
Ikväll kommer Lukas farmor förbi med handsprit till oss.
Nog blir man lite skärrad alltid.

Beslutsångest

Jag har hittat en till klänning, på only.se



Snacka om att jag inte har något bättre för mig, än att ha beslutsångest över en klänning.

Lördag

Jag och Lukas såg Ronja Rövardotter imorse på tv4film, men tillslut blev jag tvungen att byta kanal för Lukas blev rädd och började gråta hela tiden. Stackarn! Men dom skriker och har sig ganska mycket i den där filmen, lite otäck är den allt med vildvittrorna och allt.

Igår bakade jag bröd, jag har som sagt fått massvis med recept av svärmor och det tar sin lilla tid innan man hunnit pröva allt. Igår gjorde jag "hurtbulle" och föll för det totalt. Det här brödet kommer jag baka i fortsättningen, då det var sjukt enkelt också! Ingen jäsning eller så. Ska slänga in receptet på slutet här. Sen bakade jag vanliga källarfrallor också och fryste ner, eftersom Erik inte är så förtjust i det här grövre brödet:) Dock börjar våran frys vara överfull, men snart har vi väl ätit upp hälften av bären så det blir mer och mer plats i fall vi får mer kött i år :) Vi tänker vänta med att köpa en ny frys tills nästa år!

Nu ligger Lukas och sover, jag ska diska undan lite och sen när Lukas har vaknat ska vi promenera en sväng runt byn, med ett litet uppehåll hos Elin och hästarna. :)

Jag kan inte låta bli att bli alldeles lycklig och glad av det här vädret. Jag älskar att titta ut genom fönstret och det är vitt! Att man måste klä på sig med både vantar, mössa och halsduk när man ska ut, och blir sådär lagomt kall i kinderna. Lukas har kommit in i en liten halvjobbig period, han kräver verkligen all uppmärksamhet varje sekund och vill absolut inte sova på dagarna. Uppmärksamheten är väl en sak, jag kan gärna sitta och leka med honom på golvet. Men att han inte sover! Han som alltid har varit så lättsam, det har bara varit och lägga ner honom så har han somnat efter en stund, utan skrik, med vissa undantag. Men inte nu längre. En bebis värld är en helt vetenskap, som man aldrig riktigt har full koll på. Det kan ju vara tänder, han kanske har lite ont i magen, eller så är det bara en period, lite trots, vad som hellst. Så vi pinnar vidare, som sagt så kan jag ändå inte låta bli att le när det är så härligt väder och Lukas är ju fortfarande världens goaste när han vill det. Om inte så är han så förbaskat söt även när han är arg och ledsen. :)

Här kommer receptet!

Hurtbulle (1 stort bröd)

Ingredienser:
2dl fiberberikade havregryn
5dl vetemjöl (jag blandade med lite grahamsmjöl)
1dl krossade linfrön (jag krossade inte)
1dl russin
1dl grovhackade hasselnötter (jag använde solroskärnor)
2tsk bikarbonat
1tsk salt
4dl mild yoghurt
½dl flytande honung
½dl lingonsylt/rårörda lingon

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
3. Rör i yoghurt, honung och sylt.
4. Klicka ner smeten i en smord, avlång bakform, rymd ca. 1½ liter.
5. Grädda i nedre delen av ugnen ca.1 timme. Stjälp upp limpan och låt den svalna under bakduk.

Sjukt enkelt, speciellt när man har en hushållsassistent:) Var bara att blanda alltihop och in i ugnen!
1 timme blev dock lite för länge i min ugn, men det är ju sånt man måste prova sig fram:) jag kör nog på 55 minuter nästa gång! ;)

Nu ska jag diska!
Trevlig helg!

Idol

I samma veva som Idol startade ikväll, så startade även en sms konversation mellan mig och Stina:

Jag: Satan vad stygg Darin har blivit!
Stina: MEN VA?!
J: Vadå?
S: Jag tycker han har blivit snygg..
J:Nej fy Stina! Han ser sliten och äcklig ut..
S: Och jag som tycker att han har ryckt upp sig..

Det slutade med att vi kom fram till att det är mig det är fel på, jag faller ju aldrig för dom här "självklara hunkarna" som alla andra tycker är råläckra. Så ja, det är väl jag som måste skärpa mig:)

Hur som hellst, så är Tove och Calle mina favoriter, Calle var toppen och sjöng Destiny calling bättre än moneybrother. Tove har jag inte sett än men börjar bli för trött.. (Ja, jag är en gammal kärring i en 21-årings kropp.. en 21-årings kropp som fött ett barn..)

Jag önskar att Erik vore hemma och att vi hade fått fara ut i skogen imorgon.


Så gick det med tvätten..

När man både ska tvätta och kommer på att man ska kolla klänningar, vad händer?
Självklart kollar man klänningar och struntar i tvätten.

Jag är ju inte ens en bråkdel så sparkling och färgglad som Johanna, men jag har hittat några favoriter..

Dom här från Lindex






Och dom här från Ellos







Det var det jag hittade i lite lagom stress.. Får väl se hur det slutar! (mest troligt inget alls)

Mitt härliga hem!

Även om jag har haft väldigt roligt och mysigt i Umeå så är det så härligt att vara hemma!
Jag som har längtat efter snön sen juli, och när det äntligen kommer snö så flyr jag till Umeå?!
Det var så härligt att vakna upp till mitt vintriga Latikberg, även om det inte är överdrivet mycket snö så är det då vitt på marken!

Hur säger man åt en 8 månaders bebis att inte ha fötterna på bordet när han äter?! ;) Det är Luckes nya hyss, han skjuter ut stolen från bordet och sen lägger han fint upp tårna på kanten.. och tycker att jag ska mata honom även fast han sitter 30 cm från bordet.
Jag vet faktiskt inte hur jag nånsin ska kunna säga nej eller säga ifrån till den här ungen för han är så jäkla söt jämt! När han är på blomman som står på tvbänken brukar jag styra bort honom därifrån och säga ifrån, och då vänder han sig bara om och skrattar åt mig. Förgrömmade unge. Han är bedårande!

Nu har jag massa tvätt sen när Lukas har vaknat ska vi gå en promenad i det härliga vädret. Jag är salig, det är så fantastiskt härligt ute. Jag har redan köpt 2, eller kanske 3 julklappar, och nya julgardiner och grejer som jag gärna vill sätta upp nu på en gång.
Egentligen ska man väl julpynta dagen innan julafton, eller nått sånt, men jag och Erik kom överrens (efter lite gnäll från mig) att jag får julpynta redan till 1 advent. Åh,vad jag längtar.

Erik håller på att planera, eller snarare inte planera, deras 50-års kalas med mig vilket gör mig tokig eftersom att jag har sagt att jag inte vill lägga mig i det där. Jag ställer självklart upp på både matlagning och bakning och annat dom behöver hjälp med, men jag vill inte vara med och bestämma nånting. Däremot har jag bestämt att jag ska köpa mig en klänning till den stora dagen, eftersom Johanna gjorde det igår. Och jag bestämde i lördags att Hanna snällt ska ta Hedberg i hand och följa med, eller hur Hanna?! :)
Också tror jag att jag och Erik måste öva lite mer på buggandet, så vi kan ta oss en sväng om den kvällen. Jag tror nämligen jag börjar glömma bort det mesta..
Men då kan jag ju hoppa in i nybörjargruppen nästa gång vi ordnar en dag med dans! :)

Nu ska jag läsa Eriks mail, på begäran av Erik såklart, eftersom han har handlat en massa och då får jag vara en sorts mellanhand. Rätt ska vara rätt, när jag har varit i Umeå och handlat så måste han också handla lite, fast på internet.

På tisdag ska jag på ljusparty och det måste jag anmäla mig till idag!
Dessutom har vi börjat på en ritning till tvättstugan, verkar som vi sätter igång med den i vinter.. Yeey!

Umeå!

I måndags tog vi oss till Umeå!
Igår gjorde vi stan, jag är ingen stadsmänniska det är ett som är säkert!
Däremot är jag ruskigt stolt över mig själv som har kört runt här i stan (jag har nämligen absolut inget lokalsinne alls!), och igår hittade jag faktiskt hem till Johanna helt själv!

Idag är Lukas lite hängig, verkar lite förkyld igen. Men ingen feber och inget snor, lite nysnigar och hängig bara.
Vi ska ta det lugnt nu på förmiddagen, tills han har sovit en stund och ätit lunch, sen ska vi på ersboda och strömpilen med Stina (förhoppningsvis, om hon inte fått massa plugg). Johanna jobbar idag, och när hon slutat ska Stina bjuda oss på middag!

Jag har i alla fall lyckats hitta presenter till Erik, det känns bra.
Min mössa finns ingenstans här. Eller jo, på Stale finns en gul.
Men jag hittade en på rut m.fl. som jag är super nöjd med!
Skulle vilja ha en svart och röd också, men det fanns inte.. får se om jag i värsta fall kanske får leta efter en svea mössa idag, det ska väl finnas sveamössor där det inte står svea över hela mössan?
Mohawk mössan är ju bara att glömma för i år, Linnea är en lycklig stjärna.

Och det är tur att vi har Christina, Anders och Daniel som tar hand om vårat hem medans jag är borta!

Imorgon åker vi hemåt igen och jag gruvar mig för resan. Men det går säkert bra, gick ju bra hit.

Jag har inte hunnit med att träffa Linnea och Emelie den här resan, känns tråkigt.
Men dom jobbar/pluggar på dagarna och Jag har ju som ingen möjlighet att åka någonstans på em/kvällen då jag har Lukas.. han måste ju få sova då han behöver, och så. Men, det blir väl kanske en annan gång.

Nu ska Lukas sova!

Bugg!

Nu har vi lärt oss bugg! Det var otroligt kul, även om det inte vart som jag tänkt mig.
Skit kul! Nu kan vi lite grann, men Erik överglänser mig som bara den.
Jag har lite svårt att hålla takten bland allt snurrande:) Men det kommer väl! Jag har dansat en gång sen jag var 10 år med svärfar, mer än så har jag inte att komma med!

Nu ska vi vila upp oss en stund, äta lite grillat, sen ska vi ner i bygdegården igen.
Hälla upp chips, tända ljus, bugga lite till.
Dricka lite vin och lite cider kanske och bugga ännu mer.

Sen ska vi ner på hotellet. Mest av allt ser jag fram emot en dusch nu..
Och jag saknar Lukas lite grann, sådär att jag kommer nog pussa ihjäl honom imorgon.

Vi ses på hotellet!

Fredag

Idag är jag och Lucke ansvariga för eldningen nere i bygdegården. Det går bra, det börjar vara riktigt varmt och skönt där. Tror till och med det är för varmt för att dansa där:)

På tal om dansandet, så blir buggen inte riktigt som jag förväntat mig.
För det första ska vi börja kl.9. Och det känns som att om vi ska dansa hela dagen, vem ska orka dansa på "förfesten" sen på kvällen? Och vi som ska på hotellet, vi kommer väl mest troligt somna i någon fåtölj där, av utmattning. Men jag tror aldrig vi kommer hinna dit till 9 hur som hellst, Lukas brukar sova till 8 ungefär, sen tar det ju en halvtimme att göra i ordning honom, också ska vi packa, sen tar det ytterligare 20 minuter att packa in i bilen, innan vi ens  kan åka och lämna av honom i strandkullen hos farmor och farfar. Och nej, jag tänker inte stressa min bebis på morgonen!

Sen var ju halva grejer för jag och Erik att vi skulle få göra det här tillsammans, det var ju det som vi tyckte var kul. Att få lära oss bugga tillsammans. Men tydligen är det en sån här grej då vi ska stå i ring och "alla ska dansa med alla". Där försvann ju det. Men jag tvivlar inte på att det säkert kommer bli kul ändå! Det tror jag. Men halva grejen försvann som ändå.

Ja, vi får se hur det blir. Tror vi måste ringa Micke sen i alla fall och förvarna honom på att vi kanske kommer lite senare.. :) Vi är ju faktiskt trötta småbarnsföräldrar också! ;) Inte orkar väl vi hålla på som ungdomen!

Jag håller även på att rengöra ugnen idag, det finner jag väldigt roande. Ganska lugnande och harmoniskt. Det är som ingen mening att stressa upp sig över det, det är bara att inse att man kommer måste sitta och gnugga i evigheter för att komma åt alla små vrår. Nu väntar jag på att medlet som jag sprayade på ska fräta bort lite smuts!:)

När "fyndet" stängde for jag, Johanna och Emelie dit för att rota igenom allt vi kunde rota i. Då hittade jag 2 par skor för typ 10 kr styck, pumps. De ena var blå/svart/grå, de andra var lite brunlila. Dom blå/svart/grå kan jag nog få användning av, men dom brunlila var svåra att matcha till något. Så igår for jag in på OK och köpte sprayfärg, matt svart, och sprayade dom. Det vart kanon! Får se om det blir klackisskor på hotellet kanske:)

Anna-Karin - Jag har sprayfärg så det räcker till dig också, så du kan lägga Zorros hyss bakom dig! ;)

Nu har det nog frätit klart i ugnen, dags att putsa vidare.

Men än är inte kvällen slut.

Nu såg precis Erik en kommentar som jag fick av Anna i ett tidigare inlägg, där jag skrev att vi ska på hotellet på lördag. En del av hennes kommentar var:

"Åhå, då kanske jag får skaka lite rumpa med dig på lördag då?"

Och då utbrister Erik: "Åh! Ska hon komma och skaka på lördag?"

Yes baby, på lördag ska vi skaka så hotellet gungar! :)

Återigen

Erik och hans komplimanger..

ikväll fick jag höra:
"Jag fattar inte, alla tjejer har så feta armar, men dina är jätte smala!"

Alltså, hur ska man reagera?
Och förresten, vilka tjejer är det han umgås med? Med feta armar? För jag kan inte komma på någon?
Hm, det kanske måste undersökas..

Och skulle det vara en komplimang eller? Att mina armar är så sjukt mycket smalare än alla andras? Smalare?
Kanske en pik,  typ, "dags att börja lyfta tyngder älskling"?

Jag har fått massvis med nya recpet av svärmor, ikväll prövade vi på en blåbärspaj, med creme fraiche och grejer.
Den gick hem!
Nu väntar vi på idol resultatet och jag har röstat på Tove!
Och min nya grej för kvällen är att ha t-shirten innanför byxorna, vilket har gett oväntat positiva reaktioner.
Kanske lika bra att börja köra på det?