Från noll koll till kontroll

Igår tog vi tag i bröllopsbestyret igen.
Har lagt det åt sidan ett tag, vilket gjorde att jag gick från att känna att jag hade koll på läget, till ingen koll.
Det bidrar även till lite panik, det är trots allt en rätt stor fest som ska anordnas för att inte glömma en väldigt speciell dag för oss.
Så vi drog hem en beställning från panduro, lite grejer till bordsdekorationen och annat pyssel som ska göras, som med fördel kan göras bort nu.
Blev även en beställning från
www.satsumo.se , vi klickade hem en form för att göra islyktor i.
Varje gång jag ska göra islyktor så spricker alltid hinken jag använder, så nu hoppas jag på att kunna masstillverka islyktor.
Nu känner jag att jag har kontroll på läget igen.

Så här ser islyktan/formen ut



Ikväll blev det ändrade planer så svärföräldrarna kom hit och hjälpte oss äta upp maten, vilket var uppskattat från båda hållen, och framförallt från Lukas.
Så vi åt oss mätta på både kyckling gratäng och äppelpaj,
och när vi satt i soffan och vilade ner maten börjar Ingemar och Erik smussla, och helt plötsligt har Erik en överraskning till mig i hallen.
För att vi har varit tillsammans i 5 år (inte på dagen) så fick jag en ny och fin spark, närmare bestämt ljusdalssparken!



Jag blev så glad så ni kan aldrig ana, imorgon ska det sparkas oavsett väder!
Det absolut mysigaste är att det slog mig, när jag skulle skriva mitt namn på sparken, att jag inte kan skriva Mårtensson, utan får skriva Strandberg.

Tänk så lyckligt lottad jag är.

Lukas har även hunnit med, på två röda, att rita med spritpenna över hela vårat vita skrivbord.
Lilla hjärtat, hur kan man vara arg på en sån fin liten grabb. Han hade med all säkerhet jätteroligt!


JENNY!

Jag ägnar ett helt inlägg till dig! :)
Ja, det är en didriksson, tignes hette modellen!
Vi köpte den på sportringen, den skulle vara bäst i test enligt ett test som vi föräldrar gjorde.
Jag är supernöjd, den är varm och härlig och lättsam. Han rör sig som en iller i den! ;)

Kan även tipsa om att kuoma vinterskor för barn finns på ica tallen.. ;)

Grattis på namnsdagen!

Idag har Lukas namnsdag, hurra hurra hurra!
Har får inga presenter men många många pussar!

Helgen går alldeles för fort när man jobbar mån-fre. Men, sånt är livet.
Det är ju skönt att jag jobbar kortare dagar nu, så hinner man med ganska mycket på veckan också.

Här har ni i alla fall hjortronbergets minsta grävlingsjägare.



Vi har haft finbesök, så jag har fått vyssja. Ellen somnade i min famn i lördags, det var helgen höjdpunkt.
Kanske ska nämna att hon hade varit vaken i 4 timmar och klockan var 19.30? Nä.
Det var inte till fördel för föräldrarna dock när de kom hem och skulle ha henne i säng.



Lukas små fossingar är bland det finaste som finns



Nu har Erik dukat upp varm choklad och tunnbröd innan jag ska iväg på jobbet.
Precis som att vara i fjälle med Emelie! ;)

Måndag

Vi hinner med alldeles för mycket nu för tiden.
Det gör att veckorna går alldeles för fort.
Framför allt är vi mest ute i det härliga höstvädret



och leker i löven



Vi har hunnit dela/skicka ut en del av inbjudningskorten, alla med fel datum.
Dock var det bara årtalet som inte stämde, dag och månad var rätt så gästerna får väl gissa vilket år det är! :)
Eftersom det gick fel nu, förväntar vi ju oss att resten av bröllopet går felfritt!

Vi har hunnit med en resa till Umeå, som tog på krafterna även om det var härligt att träffa Stina, Jacob och Linnea.
Lukas hade turen att få låna en dvdspelare av sin farbror, så han såg film hela vägen dit och var så nöjd och glad! Annars hade han sovit hela vägen, vilket kanske inte hade varit så lyckat då han sen skulle sova på kvällen.

Ellen har som sagt haft sitt dop, det var fint och väldigt trist att vi fick stressa därifrån.
Men Ellen skötte sig i alla fall felfritt!
När det blev dags för fotografering ville gärna Lukas vara med också..



Inom loppet av 24h har vi fått träffa både Ludvig och Ellen, och det är helt galet hur stora de har blivit.
Ludvig fick vi bara tvär träffa, men Ellen fick vi i alla fall lite kvalitetstid med ikväll, så mysigt så.
Vi kom rätt bra överens ändå ikväll. Jag känner fortfarande hur det luktar bebis! :)



Nu ska jag i vanlig ordning pussas, eftersom Erik åker imorgon. Mys in i sista minut.

Ps. Jag har för övrigt gått ner från heltid till 80% vilket är nästan för bra för att vara sant. Jag är så sjukt glad och tacksam över det här jobbet.

Ellens dag

Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag för det är Ellens dopdag, hurra hurra hurra!

På 45 minuter är det dags att infinna sig i Latikberg kyrka för Ellens dop.
Efter det hoppar vi in i en färdigpackad bil för att bege oss mot Umeå!

Servetter är redo nära till hands, då barndop är bland det absolut finaste jag vet.
Ögonen tåras bara jag tänker på det, hur ska detta gå?
Jag får för bövelen inte glömma kameran.. peppar peppar!