IQ TEST

Var tvungen att göra som Hannah och göra ett litet IQ test



Så ikväll tänker jag bara känna mig övernormal! :)

Morgonpigg!

Jag är egentligen inte morgontrött, när jag väl klivit upp är det full fart.
Däremot ligger man ju så jäkla skönt i sängen på morgonen när man vaknar!
Jag kan ligga hur konstigt som helst, men det är ändå så skönt så jag ligger gärna kvar.
På kvällen när jag ska somna så har jag jätte svårt att hitta en skön sovposition.
Hur som haver, så har jag då inga problem att kliva upp när klockan ringer kl.5.
Kanske för att jag tänker på att jag slutar 14.30 och det är härligt.

Det blev chokladbollar i går istället, som jag tryckte i mig till kvälls teet.
Ikväll blir det bröd, det kan jag med säkerhet säga eftersom de är på jäsning för tillfället.
Och jag har sytt nya kuddar till soffan.
Och dessutom har vi varit förbi Micke och Elin. Ätit paj och kollat in bygget.
De får det så fint, jag är lite lätt avis på tvättstugan.
Dock kände jag klumpen i magen för att vi ska byta ännu en innerdörr. Jag gillar inte byggkaos.
Jag är ju en livsnjutare! Tur att röran efter ett byte av dörr går fort att städa bort.

Något som går runt i huvudet på oss är huset.
Vi har ju en tanke på att flytta, när rätt hus kommer. OM rätt hus kommer. Ett hus som är nog stort, och rätt läge. (lycka till,hm?) Men samtidigt älskar vi ju det här huset. Vi älskar backen, vi älskar huset och tomten. Men storvägen suger, vi kommer aldrig få plats med garage, och vi får inte till nån utbyggnad.
Känns bara så jävla tråkigt om vi skulle flytta.
Dessutom är det mycket vi fortfarande vill göra på det här huset, även om vi ska sälja det. Småsaker, men ändå.
Och hur roligt känns det när vi inte ska bo här? Även om det känns bättre att sälja om vi gjort det.
Ja, ni hör ju. Det snurrar i huvudet. Ibland måste man bara stänga av.

Erik har förresten förhandlat hem en kamin. Den ska stå nere i källaren, men det gör inget. Jag längtar efter att få elda.

Materialist?!

Så här i skrivande stund kom jag precis på en sjukt irriterande grej, som jag bara måste ge ett inlägg.

Jag fick höra, när jag en gång sa att jag inte ville lägga ut pengar på en bärbar dator, följande mening:
"Men du kan handla ekologiskt!"

Och det slog mig precis ikväll, whooot?!
Det måste ha gnagt på mig länge omedvetet, men guuu se galet!

Jag prioriterar att handla ekologiskt framför att köpa en bärbar dator, en ny telefon, eller spara pengar för att renovera toaletten. Det borde väl alla göra!

Nej, nu i ren jävla irritation ska jag baka bröd. Eller klippa av mig håret.
(hur kommer detta sluta? huh.)

För att vara pigg och glad!

Jag önskar att jag hade något otroligt spännande att dela med mig av, men så är inte fallet.
Jag önskar att jag hade fantastiska fynd att visa upp, men även där sviktar det.

Jag jobbar heltid, och mer därtill. Jag älskar jobbet, som är sjukt krävande för tillfället, och jag är tacksam över att få komma hem till en sån fin familj. Annars hade jag gått av för länge sedan.
Dock är det helt värdelöst att jobba heltid. Jag som alltid sagt att jag aldrig förstått de som jobbat heltid när de har små barn, och här står jag med vatten i stövlarna. Nä, det funkar rätt bra för Lukas skull, Erik är ju hemma varannan vecka och den andra veckan ställer farmor upp. Man skulle ha klonat farmor och haft flera stycken av henne här omkring- helst lediga, eller pensionerade farmor.
Men förhoppningsvis kommer snart möjligheten om att gå ner i tid.

Jag är bara så otroligt nöjd med livet just nu. Det flyter på, i lugn och härlig takt.
Jag njuter av förmiddagarna på ett väldigt givande jobb,
och eftermiddagarna tillsammans med min familj.
Men jag längtar tills jag får vara mammaledig igen, jag älskar att vara hemma. Hela dagarna. Hela året.

Så, trots mycket jobb, som inte var planerat, så är jag pigg, glad och lycklig.

Kyliga fingertoppar

Jag älskar hösten. Jag älskar när det blir kall och frisk luft och löven börjar falla. Jag älskar mörkret, så man får tända ljus. Och jag älskar att få komma in i värmen när man varit ute och blivit kall om näsan.
Hösten är det bästa som finns, då vet jag att vintern är på väg.

Att vara sjuk när det är höst, det är dock helt jävla värdelöst.
Jag har ont precis överallt, det vrider om i magen och jag hostar och kräks.
När jag väl övervunnit den här förkylningen, då kan jag nog aldrig bli sjuk igen.

Dessutom, upp och hoppa kl.5 imorgonbitti. Puh. Nu vankas massage av min käresta.
För tillfället känner jag mig som en utarbetad, nersupen, misshandlad gammal dam på 135 jordsnurr.
Tur jag har hjärnan i behåll. Godnatt!

Sovrummet!

Ja, nu har vi äntligen fått upp taklisterna i sovrummet, så nu kan jag lägga ut lite bilder (även om några golvlister fortfarande saknas).

Så här såg taket ut innan



Här har vi satt upp nya taket



Och här är det målat och klart



Här höll Erik på med fondväggen



Såhär såg sovrummet ut innan





Såhär blev renoveringen





Såhär blev fondväggen



Jag fick plats med piedestalen,stolen och spegeln!











Vi har fått dit både elementskydd och en dörr.
Jag sover som en prinsessa där inne, ljuvligt!
Den här gången målade vi alla lister och allt foder. Förra gången köpte vi färdigmålat vilket vi tyckte vart galet fult. Det här blev så mycket bättre! Små detaljer som gör helheten!

Nu har jag massvis med nytta att göra.

Det här med giftemål

det är bara för roligt. Just nu är det så mycket på en gång, så jag har inte all tid i världen att fundera och planera, men varje sekund jag tänker på det så blir jag alldeles pirrig!
Jag ska gita mig! Det här med giftemål är bara alldeles för roligt!
Det som gör det mest fantastiskt är att Erik faktiskt friade. Jag kan inte förklara känslan när någon planerar och går ner på knä för en. Jag blir så otroligt rörd att någon vill göra något sånt för mig. För mig!
Att han engagerade sig så otroligt och köpte ringar, planerade och friade. Hur kan jag vara värd det?

Det är bara för roligt. Det är så roligt att jag inte kan hålla mig längre. Jag har ju klickat hem klänningen. På ebay. Från kina. Måttbeställd. Måtte det gå vägen. Så här ser den ut.



Ikväll vart jag firad igen, och efter det har vi mest ätit och sett idol.
Jag är så glad, som har så fina människor omkring mig.
I söndags fick jag träffa Stina, vilket gjorde mig lycklig in i benmärgen.
Johanna kom dessutom och underhöll Lukas på dagen så jag kunde baka bullar, göra tårta och duscha helt själv. Helt ensam i duschen. Det var obeskrivligt. :)

Grattis till mig!

Idag har vi som sagt firat mig. Jag har turen att bli firad två dagar, idag av min familj och imorgon av Eriks.
Familjen har precis dragit vidare, och då tar Erik fram min födelsedagspresent.

Jag önskade mig kärlek och godis,
kärlek har jag fått gott om, och det här tog han fram nu



En godispåse så överfull att den knappt går att stänga!
Ångrar att jag tog en till tårtbit. ;)

Klart och betalt!

Idag bakar jag bullar, eftersom jag ska firas ikväll (även om jag fyller år imorgon, vi har delat upp det på två dagar).
Erik är och fiskar,
och Lukas sitter och läser Vilhelmina aktuellt.
Jag har även passat på att skicka efter inbjudningskorten.
Tack vare Anna blev inbjudningskorten billigare, enklare och bra mycket bättre.
Snabbt och enkelt och KLART! SKÖNT!

Så här fick dom bli



Skönt med en grej mindre att tänka på.
Har även averkat första veckan på nya jobbet, och det gick som en dans. Kunde nog inte gått bättre. Även om det har varit mycket, och lite stressigt emellanåt, och mycket mycket mer ansvar än vad jag är van vid.
Jag gör mitt bästa, och det är galet roligt.

Nej, tillbaka till baket innan Lukas har rivit köket.