Söndag

Vid sånna tillfällen då Tilde säger: `Sandra, du är min favoritmoster!´ Så får jag väl ingnorera det faktum att hon bara har en moster?

Jag förbereder mig mentalt och fysiskt för shopping nästa vecka. Wiiee!
Stinken stinker inte, hon är toppen och vi hade en toppendag i Klimpfjäll igår. Med rätt sällskap så! Wonderbart.

Jag har världens bästa bebis. Det var supersvårt att få honom att somna igår hos Henrik o Hannah, och vet ni varför?!
Därför att han vill INTE vaggas till sömn, han vill ligga i sin säng och sträcka ut sig och grymta några minuter och sedan somna själv. Hur toppen är han inte? Det är bara att lägga honom i sängen på kvällen så somnar han, inga men! (oftast!) Hur ofta gnäller man över att man inte behöver vagga dom till sömn? Jo, igår gjorde jag det!

Nä, nu drar vi till Strandkullen för lite fika.

Ps. jag fick mig ingen öl igår (för er som hört mig tjata om denna förbaskade öl) jag fick snällt vara chaufför med ett leende på läpparna. Och jag lovar, jag log!

Torsdag

Efter en efterlängtad lunch hos mormor Greta har Erik skruvat i bilen, vilket resulterade i ett antal timmar som vi bara skulle mysa, jag och Lukas. Dock känner Lukas på sig när Erik far (mest troligt beror det väl på något helt annat, men det slår aldrig fel) och blir super grinig. Han sov i alla fall några timmar direkt när Erik farit så jag hann göra några kort, sen var allting bara fel. Ibland räcker man inte till! Nu är han i alla fall go och glad,efter att jag gjort allt jag kan. Jag älskar när han är vaken, och nöjd. Vaken och bara konstant missnöjd, det är ingen höjdare. Men nu tänker han somna.

Jag har försökt kika lite på inspiration till våran tvättstuga, nu när det börjar töa får vi ju se om vi lyckades få till det i fjol eller om källaren tar in vatten iår också. Gör den inte det är det bara att börja renovera! :) Dock har vi bestämt oss för att ta lång tid på oss med tvättstugan, eftersom vi har en helt funktionell tvättstuga. Då kan vi ta det lite eftersom, så det inte känns lika dyrt, och dessutom blir man inte lika snål när man tar det eftersom, som när man måste betala allt på en gång. Och vi ska planera den noga. Så i slutändan ska den bli precis som vi vill ha den, och den ska kunna vara så i resten av vårat liv om vi så önskar. Det finns ju hur mycket som hellst till tvättstugor verkligen, det kommer bli superkul. Våran gammla tvättstuga ska så småningom bli bastu. Så kul!

Onsdag

Tack världens finaste Anna (och Robert;)) för kortet! Det var så himla mysigt att få nånting annat än reklam och räkningar i brevlådan! Det gjorde hela min vecka! Du är så välkommen hit nästa gång ni är i krokarna, förvarna gärna så jag kan bjuda på nått gott!

Imorgon ska jag snöra på mig löparskorna för första gången sen i höstas någon gång.
Har ju eventuella stora planer på både tjejvasan och tjejmilen nästa år. Var sugen på att springa tjejmilen redan i år men det får nog vänta tills nästa år, vid närmare eftertanke.




Tisdag

Jag som hade sån bra planering inför den här dagen! Har mycket jag ska hinna dom här dagarna innan påsk, så jag hade gjort ett schema i mitt huvud för den här dagen, men det sprack. Imorse vaknade Lukas 7 och ville äta, sen var han så glad och gosig att vi var tvunga att ligga en stund i sängen och mysa, vilket resulterade i att jag somnade av hans prat och vaknade av att han fortfarande pratade vid 8.30. Fortfarande lika glad och gosig, så vi låg kvar till 9.30, då han åt och sen klev vi upp. Då gjorde jag upp eld för att vi båda behöver tvättas, det tog tid att få upp varmvatten, så jag kom inte in i duschen förän efter 11 nångång, och sen ville han äta 11.30, så när han hade ätit klart var klockan 11.50, och affären har lunchstängt 12. Då fick han bada och nu väntar vi på att affären ska öppna igen, så att vi kan fara och handla. Efter det ska jag göra pizzabullar inför påsk. Tanken från början var att vi skulle vara rena och klara till kl.10, då skulle vi handla, och pizzabullarna skulle vid det här laget vara klara. Vi ligger alltså ca.4 timmar efter schemat. Jag skyller allt på Lukas som är alldeles för glad och go.

Igår och idag har han mått så himla bra, man märker så tydligt att dom gånger han skriker är det inte för att han har ont i magen eller så, utan för att han är hungrig eller så är jag tråkig. Det är så roligt när han ligger vaken i princip hela dagarna utan att vara grinig. Fast då hinner ju jag ingenting, som att tvätta,städa eller skotta snö. Men det är sånt man får ta:) Däremot tycker jag det är lite sjukt att han har slutat sova på dagarna, han sover nu bara 1-2 timmar om dagen. Men man behöver väl inte oroa sig för det så länge han verkar må bra. Han sover desto bättre om natten.

På torsdag kommer joppilej hit, och ska fira påsken med oss. Det behöver jag, eftersom jag måste laga mat hela torsdagen så det passar perfekt att hon kommer hit som barnvakt då. :) Då ska vi även ut och leta påskris, det blir spännande. Vi ska bjuda på påskmiddag på fredag och eftersom vi är på järvsjödraget hela fredagen så måste maten lagas på torsdag. Men det blir alldeles kanon, jag är så peppad.

Tack för tipset Anna! Jag har hittat alldeles för många klänningar jag vill ha! Men hellst av allt skulle jag vilja åka till Umeå över en dag, bara för att jaga klänning. Det känns så mycket bättre att få prova dom, eftersom jag inte längre ser ut som jag brukade. :) Ingenting negativt med det, Erik gillar det så jag ska väl vara nöjd? :)

Nu vill jag bara ha torsdag så jag får hit Erik och Johanna och mysa med dom, och sedan blir det påsk!
Erik jobbar bara 4 dagar i veckan, dom fick ledigt över påsk. Och skulle han nån gång börja jobba mån-tors igen så lovar jag att jag aldrig mer ska klaga. Nog för att det finns väldigt mycket positivt med hur han jobbar nu, men att behöva sakna honom så här lite vore magiskt. Känns som att han nyss for och nu kommer han hem igen, underbart! Han är världens bästa, det är alldeles för jobbigt att sakna honom.

dessutom har jag hittat en tvhylla som jag vill ha, dock inte riktigt rätt tillfälle att köpa en ny tvhylla, också måste jag övertala Erik att vi ska ha en ny, eftersom han gillar skarpt den lösning vi har. Den är ju inte som min drömtvhylla som jag alltid kommer drömma om, som kostar 6000, men det är alldeles perfekt för en lite mindre slant. Hur som hellst är denna mindre slant inte heller särskilt liten så den får vänta. Vore kul,men.

Nu ska vi göra oss klara för en sväng på affärn. Eller hinner jag med lunch innan kanske?

Söndag

Vi har varit i Strandkullen och ätit påsktårta. Blev mycket tårta i helgen, här hemma gjorde vi en prinsesstårta igår. Hemmagjord prinsesstårta är så sjukt mycket godare än köpt, jag blir lika chockad varje gång jag äter det (tack Sussi som fick mig att börja med det!).

Jag rensade garderoben imorse och det var inte alls särskilt roligt.. fördelen är väl att Malou fick sig lite "nya" kläder! Men nu måste jag beställa efter nytt. Måste hur som hellst beställa efter en klänning att ha när Marcus o Blanka gifter sig så.. har kollat lite både på H&M och gina tricot hittills men är lite osäker. Ska nog fundera ett tag till. Det fanns en jätte fin klänning på gina tricot men nu är den borta? Ångrar att jag inte beställde den på en gång. Risken när jag beställer därifrån är ju att det kommer finnas andra där som har samma klänning, men det kan jag ta. :)

Nu är Erik ute med Daniel o Robin och trampar skidspåret inför lilla vasaloppet. Sen ska vi äta upp det som blev över av prinsesstårtan sen igår, vilket inte blev mycket kan jag tala om! Det är väl bra betyg?
Måste även boka in att göra slingor här i början av maj kanske. Det ska bli spännande.

Jag har fått dille på vitt. Stina, har du fortfarande dille på randigt? I så fall kan vi gå runt och dilla tillsammans. Fast jag har alltid varit tråkig när det gäller färg, men nu är jag extremt tråkig. Skulle gärna måla alla väggar och möbler i vitt. Jag blir ofta så på våren, det är väl för att jag vill ha det så ljust som möjligt. Funderar på att köra samma stil som Annelie hade ett tag och strunta i gardiner för att få in så mycket ljus som möjligt. :)
Allt ska vara vitt! Jag längtar tills mina vita pelagoner blivit stora och blommar.
Men jag har faktiskt hittat mattor till köket nu som jag vill ha! Som inte är vita! Har vita mattor nu men dom börjar bli lagomt slitna. Har lovat Erik är nästa matta inte ska vara vit.

Vi är som sagt, experter på att mysa jag och Erik. Så jag ser fram mot kvällen då det bara är mys planerat.

Fredag

Jag borde göra massa nytta, så jag ska väl snart ta tag i det. Men Lukas har varit så mysig hela morgonen, skrattat och pratat och bara velat gosa med mamma! Direkt när Erik for i väg till strandkullen så visade han upp sina bästa sidor. Hoppas han alltid kommer vara så här i fortsättningen när Erik far, i vanliga fall så bråkar han gärna mer än mindre när Erik far nånstans. Han kanske är less på pappa nu? :)
Nu har vi gosat, Lukas har somnat, och jag tänkte att jag skulle visa upp en bild tagen med vår nya kamera, även om det egentligen bara är min guldklimp jag vill visa upp. Allting blir roligare och roligare för varje dag nu! För varje dag får vi se ett extra leende eller några minuters extra jollrande. Han är gudomlig och jag kan faktiskt inte tro att han är våran. Snart kommer storken och tar tillbaka honom för att det blev fel eller nått.

När Lukas fortfarande var i magen så kunde jag inte för allt i världen tro att jag skulle föda honom. Att det faktiskt låg en bebis där inne. Nä, jag trodde att det var ett spöke i magen, och att någon sedan skulle komma och ge oss en bebis, typ storken. Och när det slutade med att jag blev sövd och aldrig fick se honom komma ut, så tror jag fortfarande att storken kom med honom. Lukas är inte samma bebis som låg i min mage. Min mage var bara nått fusk. Lite trist kanske, men så är det. Det var kul att vara fuskgravid också kan jag tala om. Så länge Lukas kom så. :)

Nu ringde Erik och beställde lunch. Jag ska börja pyssla med inbjudningskorten till dopet, har bestämt oss för att göra dom helt för hand.. blir spännade.