Fullspäckat

Vi grejar på, så att säga.
Bilder kommer! :)

Vi stressar mest hela tiden, och att jag har jobbat heltid har inte riktigt gått ihop.
Eller ja, självklart går det ihop. Men Erik är så upp i varv när jag kommer hem, då ska vi göra allt roligt då.
Och det hinner vi inte alltid med, hur mycket vi än stressar. Idag är sista dagen på jobbet, sen är jag ledig två veckor. Semester med andra ord! Efter det jobbar jag bara en vecka heltid, sen blir det lugnare!
Nästa vecka ska vi njuta! En semestervecka tillsammans.
Farmor har erbjudit sig att vara barnvakt, så jag och Erik ska kunna åka på IKEA en sväng.
Nästa helg blir det en (eller möjligtvis två!) efterlängtad grillning med
Hannah och Johan.
Tror även vi ska boka in en annan grillning mitt i veckan. Why not?
I helgen har vi Malou och Tilde hos oss, och lille Leo ska döpas. Mitt i Lukas lunchnap. Så vi missar dopet, men döpas det ska han i alla fall!
Det blir nog en härlig helg.

Jag hoppas att Johanna  tänker komma förbi med morotskaka ikväll?!


I brevlådan

Idag fick jag ett paket med posten!



Det var från Eriks syster Rebecka!
Inhållet bestod av ett par örhängen från pilgrim, ett läppbalsam från Mor cosmetics och ett litet brev som gratulerade mig till jobbet.
Jag har nämligen fått jobb!
Fram till årsskiftet! Jag är så sjukt glad så jag svävar på moln!
Att då dessutom få ett paket med posten gjorde mig ännu gladar, så jag svämmar över!
Det finns nog inget roligare än att få små paket eller brev med posten!

Tack så mycket Rebecka!

Bilddagbok

Vi har som sagt haft mycket för oss på sistone, så här kommer lite bilder.

Vi hade först och främst en helt toppen midsommar, med grillning och femkamp och jag fick rå om Emelie och Linnea lite!

Lukas plockade blommor till midsommarstången



Reslutatet blev väl inte det bästa..



Sen åkte Lukas till mormor och här började folket anlända och grillarna tändes.



Emelie blev kvällens bimbo tack vare den här reklambilden




Under middagen spöregnade det och vi kröp ihop under tältet,
nog skulle vi sitta ute allt, det var ju trots allt midsommar!



Efter maten var vi kalla och en del blöta, så vi gömde oss på altan tills regnet passerat.



Efter det slutat regna tog vi tag i femkampen, dock fotade jag inte den utan var såklart delaktig.

Under kvällens gång togs en hel del toalettbilder





Vi lekte



och eldade



På söndagen fick Erik reda på att han skulle börja jobba i Kiruna på måndagen.
Så vi tog till vara på söndagkvällen och for till Badplatsen och klippte gräs och fiskade.

Vi fick besök av en närgången fågel



Lukas gillade bryggan som ännu låg på land



Vi staplade ved



och hade ingen större fiskelycka



På måndagen kändes det hemskt att Erik skulle åka iväg, först till Haparanda och hämta husvagnen och sen till Kiruna, alldeles ensam.
Så vi hakade på! Passade på när ändå jag var hemma och ledig, och vi hade egentligen ingenting för oss.
Det var en bra idé, och vi ångrar det inte, dock blir det inte någon fler resa till Kiruna!
Staden var hemsk, bilderna är bättre än mina ord.
Dock mös vi ordentligt hela familjen i en pytteliten husvagn.

Jag och Lukas höll varandra i hand en bra bit under bilresan.



Vi stannade i Haparanda för att koppla på husvagn och äta middag. Jag och Lukas lekte i lekparken. (eller kastade sand i lekparken)



Middagarna i husvagn var höjdpunkter



De här är mönster/färg kombinationen i Eriks husvagn











Lukas sov som en stock, det var roligt att få se hur många gånger han byter sovposition på en natt.
Dock resluterade nätterna i husvagn i en hel del myggbett.



Kiruna hade ett lekland, Lukas som är galen i bollar blev helt salig av bollhavet!



Såhär åker man rutschkana



Utsikten gick inte att klaga på! Vi såg både lapp porten och kebnekaise (tror vi..)















Vi var rätt slut på mot kvällarna



I det här köket utförde jag magi. (lagade mat)
(den svarta plasten var en nödlösning för att inte solen skulle väcka upp Lukas på morgonen.)



Efter att vi kommit hem har vi hunnit med några nakenbad (vi har såklart kläder på oss på bilderna!)



Det är tur att Erik fått en lek kompis i vattnet, eftersom jag har blivit lite av en badkruka.
Men han är ganska duktig på att leka ensam också!



Gårdagskvällen spenderades också vid sjön









Farmor spelade fotboll med Lukas



men emellanåt kunde man gå till farfar för en paus, där han bjöd på chips och torkade snor.



Och idag då?
Metartävling!






Min bebis?

Lukas kommer alltid vara min bebis, tills han är 50 år, minst!
Dock utvecklas han i raketfart, och det börjar hända så mycket nu att jag blir alldeles skakis.

Helst skulle jag vilja bromsa honom, eller i alla fall skjuta upp saker och ting lite grann,
men han tycker att det är så roligt att prova på, att lära sig och att försöka.
Då kan jag ju inte hindra honom.. eller?  ;)

Nej, självklart ska han på utvecklas i sin takt, även om den är alldeles för snabb för mig.
Men det är omöjligt att komma ifrån att tiden går så otroligt fort. 
Nyss var han en liten plutt som låg som en halvdöd fisk i soffan när jag masserade magen på honom för
att han hade magknip. Nu är det omöjligt att massera honom, han har inte tid att vara still, då kanske man somnar!

I går morse vaknade han 05.30, och när jag gick in tänkte jag att jag skulle göra ett försök till att få honom att somna om.
Reslutatet blev ett skrikande barn, som skrek: "Ja gååå!" och "PAPPA!!!"
Då kunde jag i alla fall ärligt och rättvist hämta Erik och säga att Lucky vill inte kliva upp med mamma, han vill kliva upp med pappa!

Nej, jag har ingen ångest.
;)

Med lite tid över till shopping..

..så beställde jag efter en bärstol. Äntligen tog jag tjuren i hornen!
Hoppas vi hinner få den innan skotertävlingen i Lycksele!
Det blev en Vaude Jolly Comfort.




Där kommer vår lilla prins att trivas.

Jag funderade ett tag på att ge upp bloggen för en stund, eftersom vi har så mycket annat för oss.
Men den här prinsen måste jag ju bara visa upp! Jag har ju världens finaste barn,
klart jag delar med mig med lite bilder emellanåt!



som om inte det vore nog har ju Lukas världens bästa pappa,
så jag har ju helt enkelt världens finaste familj.



Semester?

Bloggvilan beror delvis på ren och skär semester, delvis jobb.

Vi har varit en vecka i kiruna, vilket jag tänker lägga ut bilder på senare för de är bra mycket trevligare än mina ord.

Sen hade vi en intensiv vecka hemma, med bland annat träskfotboll.

Efter det åkte Erik till Kiruna igen, och vi åkte till systran för att bo här i veckan.
Jag jobbar, Myltan är stängd så Annelie får aggera småbarnsmamma och vara barnvakt till Lucky.
Det är riktig lyx att bo här, när jag kommer hem står maten på bordet och på kvällen får jag springa. Jag njuter.
Det händer mycket överhuvudtaget, jag fick världens slag i magen, efter det blev Erik farbror och efter det var jag på en kickass jobbintervju. Som sagt, det händer mycket, både gott och ont. Mest gott. Och det är härligt.
Jag håller konstant tillbaka tårarna för att Anders och Anna ligger och myser på BB.
Vilken fantastisk upplevelse det är. Den första tiden med ett litet mirakel som man inte kan sluta titta på, inte sluta vagga och inte sluta gosa med. Nu när jag tittar på Lukas kan jag knappt hålla tillbaka tårarna.
Att just jag får känna sån lycka. Att just jag får ha honom hos mig. Världens finaste kille. Han är det finaste jag har. Jag önskar jag kunde sitta bredvid honom varje sekund och se till att han får allt han förtjänar, och hur jag nånsin ska kunna ha tid med syskon till honom det vet jag faktiskt inte. Men jag längtar tills den dagen kommer, att få uppleva allt igen. Magiskt.

Tidig morgon imorgon, adjö!