.

Höjdpunkten på Idol är ju pausen och Hellenius hörna.
Jag tycker att det är hel mysigt och kan sitta och fnittra genom hela programmet.

För er som inte känner Erik så tycker han själv att han är sjukt rolig, men hälfen av skämten han drar är det bara han som skrattar åt, och det märker han inte. Jätte gulligt, visst, men nu har han fått för sig att han är så rolig så han kan ha en egen show, dvs. Strandbergs hörna.

Såååå.. jag har lärt mig stänga av öronen med jämna mellanrum och jag har utvecklat en förmåga att bli sjukt fokuserad på tvn.
;)

Dock har man faktiskt nästan aldrig tråkigt med Erik. Även om inte han egentligen är så jäkla rolig som han tror så kan man ibland skratta så man gråter bara för att Han själv tycker att han är så rolig.

Min käresta. Jag är så glad att jag alltid kommer få ha honom vid min sida, han gör livet till en fantastisk dans, en otrolig resa full av lycka och glädje.



Han förtjänar att höjas till skyarna.

.

Idag när vi tog in posten fanns det något mer än de vardagliga räkningarna och reklamen där,
nämligen ett paket!

Paketet innehöll presenter till hela familjen, mamma&pappa, storebror och lillebror!



Mamma har redan tjuvsmakat chokladen, storebror är på dagis men jag har tejpat ihop paketet igen med hans present i så han ska få öppna när han kommer hem.
Kan tänka mig att han kommer bli överlycklig, bärgarn verkar ha gått hem i alla små barns hjärtan. :)

Tusen tack finaste Hannah,Johan och Vidar! Vi blev så överraskade och glada!
Finns det något roligare än att få paket med posten?
Eriks syster är fantastiskt duktig på att skicka paket,
varje gång någon av oss fyller år och både när Lukas och Aron föddes.
Vi blir lika glada varje gång, det är verkligen något extra!

Annars så har vi bokat in juldan för Arons dop.
Känns underbart att få ha ett juldop, jag som är så galen i julen.

Det blir inte så mycket uppdatering nu, nu har jag ju tre fantastiska killar som tar upp all tid, och jag älskar det.
Ni får helt enkelt hälsa på oss om ni vill ha lägesrapport! :)

Idag blir lillprinsen 4 veckor och det ska vi fira med glögg när storprinsen kommer hem.



-

Aron vaknar ungefär med tre timmars mellanrum även på natten och äter.
Alltså 3 gånger, i regel vid kl.23, kl.2 och kl.5.
Det innefattar också ett blöjbyte och sen somnar han så fort jag lägger ner honom i sängen igen.
När detta är gjort är jag lagomt frusen och halvpigg, och när jag kryper ner i sängen igen kryper Erik närmre,
lägger armarna runt mig och drar mig intill sig, och han är sådär härligt varm och luktar så jäkla gott så jag blir alldeles drogad och somnar på en minut.

Summan av kardemumman, jag har ingenting emot att vakna och amma några gånger på nätterna..


6 härliga år!

Nu har jag och Erik varit tillsammans i 6 år. Även om det känns så mycket längre, känns som att Erik alltid har funnits i mitt liv, vid min sida. Men, jag är tacksam för de 6 åren jag faktiskt ha fått och ser fram emot de resterande åren av våra liv! :)
Tillsammans i 6 år, förlovade i 1 år och 3 månader, gifta i 9 månader. Tänka sig. Och nu sitter vi här med 2 fantastiska pojkar och vårat drömhus i våra snickarhänder.
Det absolut absolut bästa med oss, det vi har tillsammans, är att vi oftast tänker likadant. Vi har alltid haft samma mål och samma drömmar, det har vi fortfarande. Även om jag grät när Erik sa att han hade hittat ett hus i Latikberg, det är väl den gången vi inte var överrens. ;) Men jag flyttade hit för Eriks skull, och jag har inte ångrat mig en sekund. Ibland kan jag till och med få panik när jag tänker på att vi kanske inte hade bott här. Vars skulle vi ha bott då? På Vilhelmina fortfarande? Huh.

Igår när vi satt och pratade om det här, att det gått 6 år, sa Erik:
-"Ja, vi var fria fåglar tills vi var kring 20-årsåldern båda två, sen fångade vi varann och sen dess har vi varit fast och nu har vi två pojkar!"
Och sen fortsatte han:
-"Tänk, om inte vi hade blivit fast, då hade vi inte fått våra pojkar som nu är fria fåglar, tills dom är i tjugoårsåldern!"
Lukas är sjukt rolig att lyssna på nu för tiden och jag börjar se vem han ärvt det från.. ;)

Och känn ingen press Lukas och Aron, men pappa förväntar sig att ni också ska bli fångade i tjugoårsåldern! :)

De flesta vet väl om, det är ju inte direkt någon hemlighet, att jag verkligen inte tålde Erik i början när jag träffade honom. Han var mer eller mindre helknäpp. Men av någon anledning höll jag mig i närheten ändå, tog inte allt för mycket avstånd, och så småningom när han inte var så nervös längre så visade han en helt annan sida. Att han skulle visa sig vara den absolut finaste människan jag någonsin träffat kunde jag ju aldrig ana!

Ödet! Allt händer av en anledning!

Nu sover Aron på mitt bröst, så nu ska jag lägga honom i babykorgen så ska jag och Lukas gå och duscha, (Lukas ska tydligen bada i Arons badbalja).
Vi har köpt en ny dator så jag har tyvärr ingen bild att bjuda på. Bara massa kärlek!
Idag har vi lyckligare än någonsin och livet är verkligen helt fantastiskt! Nästan så jag vill ställa till med kalas ikväll! Om inte Erik hade jobbat så!:)

Trevlig helg!