Underverk

För er som inte har sett honom än kan jag tala om att jag har världens sötaste bebis. Jag önskar att jag kunde lägga ut bilder! Men bilderna är förstora och vårat internet för segt. Dålig kombination!

Han har alltid varit väldigt lik Erik, även fast det funnits spår av mig också i det lilla ansiktet. Men nu blir han bara mer och mer lik Erik och alla spår av att han överhuvudtaget kom från mig kommer nog att försvinna. Han är hur som hellst sötast, och det skadar verkligen inte att se Erik så tydligt i honom dom här kassa veckorna då Erik är borta. (Även fast det egentligen är mest synd om Erik som måste vara borta).
Nu blir han bara roligare och roligare för varje dag, inte för att tiden då han var nyfödd (sova-äta-bajsa-tiden) var nånting annat än underbar, så blir det så mycket roligare nu när han skrattar och leker och pratar och hittar på hyss (som att rulla genom hela vardagsrummet på under en minut- GO!). Varje dag är så värd att ta vara på, jag är så glad att jag lät det mesta glida förbi för att ta vara på tiden då han var nyfödd, så jag verkligen kunde njuta, och det tänker jag fortsätta mer. Det är en underverk, ett mirakel, som just nu ligger i babygymet och pratar med clownen. Att vara mamma är det bästa som finns, för honom är jag lika viktig som han är för mig, och det är en härlig känsla.

Nu är det dags för Lukas favoritprogram svampbob fyrkant (jag måste göra en beställning på barnfilms klassiker så vi kan byta av nickelodeon innan Lukas blir en svamp han med) efter det ska vi gosa och leka nån halv timme-timme innan det är dags för kvällsmål och spjälsäng.

Vad händer annars? Jag slipper nog vattna den nysådda gräsmattan ikväll eftersom det varit molnigt idag, så ikväll blir det bara blommorna som ska vattnas.
Och vi planerar en resa till Stockholm snarast, förhoppningsvis får vi sällskap av Johanna och Daniel på grönan?
På söndag kommer Stina och Jacob och jag längtar så jag spriiickeeer!! Jag saknar Stina på tok för mycket, och hon är på tok för bra. Och Jacob också såklart. (Mest Stina!)  ;)

Nästa vecka ska vi till Umeå och köpa virke till källartrappen. (weehoo..) det finns inget tråkigare än byggmax. Men jag har planerat in ett besök på myrorna för ett alldeles speciellt mål, sen tänker jag även hitta en liten present till Agnes eftersom hon är så söt och växer så man ser skillnad från gång till gång.

Lukas har förresten världens bästa farmor, som var hit ikväll och även igår(så Luke ska få lite närkontakt nu när jag är förkyld och försöker undvika honom lite..), och igår hade hon med sig en påse körsbär och jag åt så jag fick ont i magen. SÅ GOTT!

Vidare till underverket, HAN ÄR FANTASTISK VÅRAN BEBIS!

REA

Varför har ingen tipsat om rean på only.se?!
Jag brukar ju få ständiga tips om just detta! Skärpning!
:)

Kanske man ska våga sig på en beställning.. ? Om det finns nånting kvar när jag får tid att sitta och titta igenom. ;)
Såg en sweatshirt iaf som jag vill ha.. hm.. ;)

Torsdag

Och ikväll kommer Erik hem! Han får långledigt för att det är midsommar!

Jag har bakat chocolate chip cookies, med bitar av mörk och vit choklad, till imorgonkväll.
Sen blir det nog en jordgubbstårta, det hör ju som till midsommar känns det som? Fast jag är sugen på cheesecake, så vi får se hur det slutar.

Lukas ligger och sover. När han har vaknat ska vi leka en stund, sen ska vi gå en promenad lagomt tills nästa tupplur.

Jag är tveksam till kakor och tårtor som innehåller svartpeppar. Det låter skumt!

Jag har mailat med Eriks syster och blev så sugen på att fara dit en sväng nu! Ifjol hade vi tänkt att fara bara några dagar när vi hade tid, men vi sköt upp det hela tiden eftersom vi hade så mycket att göra tillslut blev det aldrig av (vi vill ju såklart passa på att fara på sommaren när Grönan är öppen!). Och det känns som att det är på väg åt samma håll i år. Nog för att vi har mycket vi vill göra här hemma, men det kommer vi väl alltid att ha? Så, systran, vad tror du om att vara barnvakt 2-3 dagar när du har semester? :))
Erik peppar inför nya åket INSANE på Grönan, och jag är inte långt efter honom. Även fast jag har blivit skit skraj på senare år. Johanna kan intyga att förut var jag inte rädd för nått! Jag gjorde vad som hellst! Men nu skakar jag bara jag tänker på fritt fall, uuhuu. Men jag lovar att jag kommer sitta och plåga mig där uppe ändå! I år kanske vi ger oss på fritt fall tilt? Uhhuuu!!
När Rebecka till och med erbjuder oss hennes sovrum så känner man sig inte mindre välkommen :) Men vi trängs så gärna på soffan också! :)
Får se till att slå slag i saken.

Nu ska jag paketera kakorna innan jag råkar provsmaka dom, (det har jag faktiskt inte gjort än!) sen är det nog dags för baby Strandberg att vakna. Med det sagt är han alltså en tickande bomb nu som exploderar när som hellst, så jag har inte tid att sitta här!

ANNA, glöm inte bort att kolla upp läget och priser på en eventuell flygtur med fästman din i sommar! Vi är så jävla på!

Torsdag

Den här tiden kommer väl alltid vara lite stressig nu framöver? Men det gör mig ingenting, jag älskar mitt hem!
Vi (mest Erik) har i alla fall gjort klart veden för iår, och sått en gräsmatta, och det här veckan var det tid för potatisen att komma ner i jorden. Med lite hjälp från alla håll och kanter så blir det bättre än vad man kan hoppas på. Vi har fått himla mycket gjort nu och det blir för bra. Altan är nog klar nu skulle jag tro, fortfarande lite målning kvar men. Hade tänkt göra det i veckan, men det regnar ju. Dock har jag missat mammaträffen 3 veckor i rad nu, men förhoppningsvis blir det ändring på det till veckan.

Fick just ett erbjudande om en flygtur runt Vilhelmina, och Erik skrek av glädje! Men jag förstår honom, hur coolt vore inte det?! Det hoppas jag inträffar i sommar!

Sen funderar vi på att skaffa barnvakt och fara ut på hembygdsdagarna tillsammans. Erik tyckte att vi skulle fara ut då, båda två tillsammans. Och jag har ju sagt att jag ska ut en gång i sommar i alla fall så det passar väl bra. Så då ska vi på körslaget. Sen ser vi väl om vi far dit tillsammans eller om det slutar på annat sätt kanske. :)

Jag fick min efterlängtade klippning igår, som jag har väntat på sen julafton. (jag har klippt mig sen julafton men det här klippningen var nått alldeles särskilt). Jag är nöjd, det var värt all väntan. Nu var jag i alla fall smart och bokade en tid till nästa gång. Däremot har jag bestämt mig för att spara ut håret (trots att jag passar bättre i kort hår) men nu har jag haft kort hår i över 1 år och börjar bli less. Lite uttråkad. Men nu blev det kort ändå och jag trivs som handen i handsken. Det längre håret kommer när det kommer.

Jag och Lukas var till Johanna i sundsvall förra veckan. Det gick jätte bra, Lukas är en liten praktbebis. Men jag fick inte med mig våran hallmöbel hem så det var lite synd, men jag tror Erik har en lösning på det nu.. :) Annars om någon har en till övers får ni gärna dumpa den hos oss! Expedit hette den, och vi vill ha en vit! Med lite tur med oss så har vi den kanske här nästa vecka hur som. Härligt!
I sommar är det allt för mycket att göra, även fast man är hemma så har man inte hur mycket tid som hellst. Så tapetseringen av hallen och den nya förvaringen får vänta tills hösten någon gång. Men den här möbeln jag är ute efter nu kan vi ställa dit även fast vi inte tapetserat om :)

Jag ser fram emot en grillning på midsommar, en lugn och härlig kväll med lite vin kanske och framför allt mysigt sällskap, och jag hoppas verkligen Stina och Jacob joinar oss också.

Nu börjar Lukas bli trött, då ska jag passa på att måla broräcket ett varv.