Inte vilken tisdag som hellst

Nu har vi spenderat första natten hemma! Så ja, nu är vi äntligen hemma en hel liten familj och vi mår bra allihopa.
Har inte tänkt skriva så mycket den här gången, mest att vi lever och mår bra, och Lukas är det finaste i denna värld. Jag kan gråta i timmar bara för att det är sjukt hur löjligt lycklig man kan få vara.
Vi tänker landa några dagar nu, få ordning på amningen(som har gjort att mina bröst är stenhårda och alldeles för stora och bara elakt onda!), innan vi bjuder in någon. Familjen är såklart alltid välkomna,(eftersom jag inte behöver vara varken pigg eller särskilt social,eller ha särskilt städat, när dom är här) Christina var här igår och ikväll kommer Annelie med en fånig ursäkt om att hon ska ge mig nånting. ;) Det är tydligen väldigt bråttom att jag får det ikväll! Hon vill såklart bara hit och gosa med världens finaste bebis som bara råkar vara våran!
Har inte hunnit lägga in korten från kameran än, så jag bjuder på en bild som Anna tog när dom var till oss på BB!


Nu ligger han och sover här bredvid mig och det är helt enkelt bara så svårt att förstå hur perfekt man kan vara.

Imorse efter han ätit vid halv 9 någon gång låg vi och gosade tills han somnade,medans Erik gjorde upp eld och tog fram frukost.

Att vara mamma är det bästa som finns.

Den här bilden kan man inte titta på för mycket heller, som Annelie uttryckte det, "Jag tror Erik har vuxit en halv meter!"
Så här ser en stolt pappa ut!



Där är dom, min familj. Mitt allt.

Återkommer med en snabbgenomgång av förlossningen senare. Nu ska jag iväg och njuta.

Lördag

Trots kylan har det faktiskt varit en härligt dag, och jag var faktiskt ute en sväng i morse och plumsade i snön med Erik för att se när Anders körde skoter, dessutom tänkte jag att det kanske kan ge en liten kick att gå i täckbyxor i snön (då är det ju lite besvärligare) så att bebis kommer ut nån gång. Erik ville nog mest ha sällskap, istället för att plumsa själv.

Så, fortfarande ingen bebis. Den verkar ha det riktigt bra i magen?! Men, den kommer. Så småningom. Många som har tippat på i natt, och jag har haft rätt ont idag, men jag tror inte vi får fara. Kanske nästa vecka. Svärmor trodde att den kommer födas imorgon. Jag håller alla tummar. Var förresten in på bibblan och lånade böcker av henne här om dan, hon hade lite boktips. Därav bloggtorkan. Nu har jag tre böcker och snart en bebis, så det kommer nog inte bli mindre torka heller!

Ikväll kommer förhoppningsvis Stina hit, och jag vet inte vem som är gladast över det, jag eller Erik? Tydligt tecken på att vi ser till henne allt för sällan, då även Erik blev så glad över att hon kanske kommer.

Nu är Erik nyduschad så nu ska jag gå och gosa. Håll tummarna att jag är borta några dagar nu.



Tisdag

I natt åker vi. Det bara känns så! Men samtidigt så har jag en känsla av att jag kommer nog säga såhär i ett X antal för många dagar nu?

Idag har jag varit igång hela dagen i alla fall, men ändå tagit det lugnt och sparat på krafterna. Åt en hel ananas igår, och en idag. Det svider i hela munnen! Också har jag gått upp och ner i källartrappen en miljon gånger, bakat bullar, bakat semlor för att frysa ner så dom är klara till semeldagen, kokat saft. Hållit igång helt enkelt. Än så länge är det lugnt!

Sen tänkte Erik att han skulle läsa på internet om han hittade några andra tips på vad man kunde göra, och det första som kom upp var: "Det finns ingenting man kan göra, allting är en myt, den kommer när den är redo." Yes. Peppande! Men den är ju redo nuu! Jag är då redo i alla fall. :)

Sen ringer Anders och säger ungefär samma sak. Alldeles för negativt för min smak! Egentligen måste jag nog inse att det faktiskt inte finns nånting att göra, men och andra sidan kan man väl testa i alla fall? :)

Nu ska jag snart börja med middagen. God middag blir det idag! Pastagratäng med kyckling, och den är sååå god.
Förutom det har jag några avsnitt av lost att se. När jag nu ska göra det? Erik har köpt tredje säsongen och vill att jag ska se den med han nu när han är hemma, men då måste jag se andra först för den har jag inte sett. Har kanske sett halva nu men det är så drygt! Även fast det kan vara spännande ibland, så är det ju såå långa avsnitt.

Däremot måste jag tala om vilket väder vi har haft de senaste tre dagarna! Har pratat med mamma som bor på Vilhelmina, som har haft över 20 minusgrader. Här har vi haft 12-14 minus och den strålande solen har värmt så otroligt! Har varit helt perfekt vårväder, verkligen. Inte ens jag kunde låta bli att vara ute och promenera dom här dagarna, även fast jag lovat Erik att låta bli. Världens toppen väder!

30 maj ska vi på bröllop! Har surrat med bruden, och det ska bli så roligt! Mycket att se fram emot nu :)


och flera bebisar på gång också. Roligt!

Nä, åter till operation värkarbete. eller operation matlagning.

Men flickor, hur gör vi till helgen om jag ligger i Lycksele?