Den enes skräp är den andres skatt!

Svärmor köpte en ny matta till vardagsrummet i samma veva som vi byggde färdigt bron.
Då fick vi hennes gamla för att ha ute på inglasningen, och där har den legat sen dess.
Jag älskar verkligen den mattan, den är så fin.
Först har Eriks mormor nött på den, sen har svärmor nött på den och jag är så tacksam att det är min tur att nöta på den nu.
Så här om veckan bestämde jag mig för att en sån fin matta inte gör sig rätta på altan, utan tog in den till vardagsrummet.
Jag är så nöjd!



En gammal IKEA matta, om jag inte minns fel?
Så här mysigt har vi det på eftermiddagarna när Erik jobbar.
Lukas är precis hämtad från dagis, vi fuskar och sitter i vardagsrummet och fikar.
Aron ligger på fällen och surrar.
Det skymmar utanför och ger ett härligt ljus.
(dock hade jag bättre bild, men min dator vill tydligen inte visa de bilderna..)

Julen gick med raketfart, Lukas var väldigt glad över att få träffa tomten.



På juldan döpte vi Aron.



Nyårsafton spenderade vi i Strandkullen. Åt massa gott, och hade det mysigt.

Lukas och farfar lekte mest hela kvällen. En hel del pussel blev det.



Vi avslutade kvällen med lite fyrverkerier innan vi åkte hemåt,
där jag fick skåla in det nya året tillsammans med min älskade.
Jag var precis där jag ville vara. Hemma med Erik. Och prata om året som gått och året som kommer. 2011 kan vara svårt att överträffa, då vi både gifte oss och dessutom fick Aron. Däremot var 2011 året då jag jobbar omkring 180 timmar varje månad. Det kommer förmodligen bli annorlunda i år. I år kommer kanske de där 180 timmarna spenderas i drömkåken.
2011 var året då vi ett flertal gången nästan bestämde oss för att skaffa en hund, men tog förnuftet till fånga varje gång.
Jag hoppas att jag kommer vara lika förnuftig 2012. Men för säkerhetsskull har jag skrivit en lista på saker som jag inte ska kasta mig in i, bland annat
- att skaffa en hund. Jag vill egentligen inte ha en hund, då vi varken egentligen har tid för den eller vill spendera tid på den. Hund får vänta tills Aron är några år han också. Nu vill och ska jag fokusera på dessa två fantastiska människor. Men de är ju för söta när de är valpar så nog blir man sugen. Men som sagt, förnuft!
- Utbildning. Även om man bara behöver vara borta några dagar då och då så nej. I så fall ska det vara en utbildning som är på heldistans så jag bara behöver vara på Vilhelmina. De här åren när grabbarna är små går så himla fort och jag vill helst inte missa en sekund av det.
Dessutom har vi ju som sagt drömkåken som kommer att kräva både tid och tålamod. Men där hade vi helt enkelt inget val.
Tur jag har en svärfar som är väldigt laddad för att börja bygga till våren. :)

Hur som haver, så välkomnar jag 2012 med armarna öppna.
Ser fram emot ännu ett fantastiskt år med mina fantastiska grabbar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback