V.36+5

Vi hade en fantastisk start på dagen, Lukas och Sally låg och mös bredvid mig i lillebrors säng.



Vi hade en lugn och fin morgon innan vi lämnade av Lukas på dagis för att åka till Lycksele och göra viktuppskattning. Himla synd att man inte får ha med sig barn dit, jag tror verkligen han hade gillat det.
Hur som, så väger bebisen 2770g i dags läget, och de beräknade att den kommer att väga mellan 3300-3400g om jag går tiden ut. Så det blir inget planerat snitt, vilket känns skönt nu när vi har fått se att den inte är allt för stor. Förhoppningsvis behöver jag inte gå över tiden.
Vi fick med oss en jätte fin ultraljudsbild på ansiktet i profil, tycker bebisen är så himla lik Lukas eftersom Lukas alltid låg och sög in underläppen på samma sätt när han var nyfödd.



Här är Lukas när han var nästan nyfödd, sådär sög han in underläppen mest hela tiden.



Det var så himla häftigt att få se bebisen nu, man såg allt så tydligt och helt plötsligt slog det mig att det inte bara är en bebis i magen, det är våran bebis. Det blev mer än människa, och nu när jag har fått se knytet så kan jag nog palla 3 veckor till om den vill stanna så länge. :)

Det ska bli så roligt att se om den här bebisen är lik Lukas.
Våran fina lilla prins som blivit så himla stor.





Erik har ledigvecka i veckan, men är allt annat än ledig. Svärfar är och hjälper till hela veckan, de ska försöka få klart grunden nere i huset nu är tanken. Mycket jobb och slit, Erik är uppe 6 på morgonen och inte hemma förän kvällen, förutom lunch och middagsraster.



Nu står ungefär halva huset i luften på domkrafter, de har tagit bort alla stenarna som låg där och nu ska de börja med grunden där, halva huset åt gången. Rätt så häftigt faktiskt!






Kommentarer
Postat av: Sandra S

MYS!:) Och så himla tokfin bild på Lukas i blingokläderna! Den borde du lägga upp på Blingos facebooksida då de har fototävlingar!

2011-09-29 @ 22:39:05
Postat av: Hannah

Fasen va ni kämpar! Med hus o bebis i magen!! :D Hejjahejja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback