V.35 (V.34+5)

Tiden går framåt och lillebror är fortfarande kvar i magen. 1-2 veckor till så har vi nått målet, och då kan han faktiskt få komma när han vill. Fast mest troligt lär jag väl få gå över tiden ändå. :)

I veckan jobbar Erik eftermiddag och det är riktigt mysigt. Speciellt eftersom det regnar, och han kan inte göra något nere i huset utan hjälp, så han umgås med mig hela dagarna!

I måndags var vi ute och spanade efter älg. Eller fågel. Eller björn. Eller vad som helst. Vi såg såklart inte så mycket som en räv. Så vi drog en sväng upp till vindkraftverket mitt uppe på Latikberg. Mysigt, trots det dåliga vädret som gjorde att utsikten inte var så häftig som den kunde ha varit.
Man kände sig ganka liten bredvid vindkraftverket. Och blåsigt var det!





Annars har jag ju faktiskt fyllt år.
Jag och Lukas bakade.



Vi dukade fint, och lillebror kom hit med smörgåstårta!
Väldigt uppskattat!



På kvällarna när Lukas har lagt sig och jag är ensammen har jag roat mig med att sy.
Första projektet blev klart i går och det blev en grön overall i sweatshirttyg till Lukas.
Han fullkomligt älskar den och stenvägrar att ta av sig den!



På huvan syns det som tydligast att den är hemmasydd av en amatör. Jag har lite svårt att följa mönster, så jag gjorde en liten egen variation på den. Det skulle egentligen vara foder i overallen, men jag gjorde om den lite och sydde den utan foder. Därför fick jag göra en special lösning på huvan.
Men vad gör det,
pajken är 2 år, han bryr sig inte!





Det var mest för det svarta trädets skull som det fick bli svarta detaljer på den.
Svarta muddar, svarta knappar och det svarta lilla trädet.



Nu är jag redan sugen på att hoppa på nästa projekt, men det ska jag spara till nästa vecka, då Erik jobbar förmiddag och jag är ensam hela dagarna.

Kommentarer
Postat av: stina

men då skulle du ju komma hit?!??! KOMSI KOMSI!

2011-09-14 @ 11:43:15
Postat av: Annelie

Åh!!! vilken fin overall du har stytt till Lukas. Önskar jag kunde sy jag oxå...men du skulle jag kunna få låna mönstret av dig och prova att sy en?

2011-09-14 @ 21:42:18
Postat av: Sandra

Absolut, men jag har som sagt inte gått efter mönstret riktigt.. :) Men låna och testa! Det är kul! :)

Postat av: jeanette wallin

Jag sydde massa tjejkläder när ultraljudet visade en tjej ;) Så nu ligger allt nerpackat... haha.. inspirationen försvann totalt när jag sytt så mycket som inte skulle komma till användning! :P



Men borde ta upp det igen, för det finns så lite roliga pojkkläder + att det är kul att sy :)

2011-09-20 @ 20:23:01
Postat av: Sandra

ja,vad snopet! Ultraljudet den här gången har visat en till pojke, men jag vågar inte ta ut något i förskott.. :)

Du får skaffa en till, det kanske blir en tjej! ;)

2011-09-30 @ 10:40:35
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback