V.18

Idag går vi in i V.18 (17+0). Det är ett himla liv i magen sen i måndags. Varje kväll har jag känt det bullra om, och igår och ikväll kände jag till och med utanpå magen. Erik har dock inte känt något än, det rör sig ungefär var 5 minut i en kvart, sen blir det stilla några timmar. Just ikväll dock är det lite mer rörelse än tidigare i veckan, han kanske har en chans ikväll.
Jag har ingenting emot att ligga med händerna på magen. I går la jag mig i sängen just efter kl.21 någon gång och låg vaken och kände lillebror till 22.30. Underbart. Sån fantastisk energikick.

Annars har Lukas nu sovit hela nätterna utan ett knyst till 6-6.30 på morgonen. Rena rama drömmen. Jag känner mig sjukt utvilad, i vanliga fall brukar jag stöka undan när Lukas lagt sig och sen somna själv (i soffan om jag blir lurad att lägga mig där) men ikväll är jag redo för fredagsmys.
Jag hade stängning idag och missade middagen här hemma, så när Lukas somnat gjorde jag och Erik vamra mackor med kantarellost och tomat. Nu är jag mätt och belåten, godisskålen står redo och massa annat gott har vi också, som melon, vindruvor och physalis. Får väl se om vi får något sällskap ikväll kanske också.

För övrigt är jag sjukt tacksam att jag är omgiven av så fina människor. Jag behövde bara uttrycka min oro för att magen blivit så stor och att jag kommer måste skaffa en hel garderob med mammakläder (med Lukas behövde jag inte skaffa ett plagg), så lånas det ut kläder från höger och vänster. Nu har jag en helgarderob som jag sammanlagt lagt ut 400kr på! Tusen tack!
Samma sak med Lukas mardrömsnätter, jag behövde bara berätta hur det var- inte gnälla, inte grina- så erbjuder sig först mamma att han ska sova där på fredag och sen svärmor att han ska få sova där på lördag. Lördag passade dock oss bättre, så Erik också ska kunna få sovmorgon, så nästa helg då mamma och Erik är lediga samtidigt blir det hennes tur. ;)
Som sagt, jag är så tacksam för all hjälp vi får. För alla fina ord och all omtanke runt omkring. För alla fina människor. För det finns visst människor här i världen som inte bara tänker på sig själv, så det så.

Men bäst av alla är ändå min äkta hälft. Utan honom vore livet helt enkelt skit!



Foto:
Tina Larsson!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback