Måndag

Måndagen har varit fullspäckad och ändå så perfekt. (konstigt, jag som annars är nöjdast när jag får ta dagen som den kommer).
Vi åkte ner på Vilhelmina på morgonen för att kolla upp Lukas eksem på kinderna, bara att fortsätta smörja med hydrokortison. Vi handlade och åkte hem. Sov en kvart i soffan, åt lunch och sen lastade vi släpvagen med rat från drömkåken medan Lukas sov. När Lukas vaknade åkte vi till Granberget och sorterade, sedan for vi på Stenmans och fikade. Satt länge och fika och det var så mysigt, det var nästan bara vi där, nått bord till med folk, så Lukas kunde utan problem gå omkring som han ville och greja. Efter det åkte vi hem och jag sov en kvart igen, jag behöver verkligen dessa små powernaps. Sen for vi ner till huset igen och efter en halvtimme klev Erik en spik genom foten (sjukt klantigt var det, men det behöver jag kanske inte säga?;)) Så vi skyndade hem för att tvätta och se om hela foten skulle bli förgiftad, men det vart bara ett litet sår som såg så fint ut efter lite sårsprit (det var en ren och fin spik, ingen gammal rostig).

Igår kände jag för första gången att det sparkade utanpå magen. Det är så sjukt fantastiskt. Detta lilla liv som växer i min mage. Det är en sån obeskrivlig känsla. Jag blir helt hypnotiserad när det börjar röra sig och bara känner varje liten rörelse. Magiskt. Jag längtar tills det lilla knytet ligger brevid mig och sparkar. Trots att jag har fått rätt ont överallt i kroppen, så njuter jag verkligen varje dag. Det är en sån otrolig gåva.

Jag har precis skickat iväg sista skolarbetet. Känns skönt att det är över. Även om det inte har varit så speciellt ansträngade, men den sista uppgiften har jag segat på med, jag är så sjukt less på nyliberalism att jag till och med drömmer om det. Men men, nu var det över! Får se vad jag startar med till hösten?! :) Jag gillar verkligen att läsa på komvux, tycker att det är sjukt givande. Dessutom ger det lite stimulans, att inte bara sitta och förtränga allt man någonsin lärt sig, utan att fortstätta med nya eller gamla kurser och få använda hjärnan lite. 

Nu är bebis vaken igen, så nu tänker jag sysselsätta mig med att ligga med händerna på magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback