Fira friskt





















Tro det eller ej- men jag är så sugen att få börja måla taken! De där orden kommer jag med säkerhet att få äta upp!

Igår firade vi. Erik undrade vad vi skulle fira?
Jag letar alltid anledningar att fira. Anledningar att baka, göra tårta, eller fira på annat vis.
Så vi firade att vi igår rensade nere i huset hela dagen, och det blev rätt mycket gjort. Idag har Erik gjort ännu ett ryck, och i skrivande stund är han där med bärhjälp och bär ut de sista tunga grejerna. Så det snart blir dags för att riva!
Vi firade livet, vi firade varandra, vi firade framtiden. Första dagen på resten av vårat liv.
Jag firade med att göra en treveckorssallad. (Nej, det behövs inte mer än så för mig. Det kan räcka att fira så.) Ja, det kan räcka att fira så. Men igår gjorde det dock inte det. Vi fortsatte fira med massa gofika på kvällen, så när vi la oss i sängen var magen rund och go. Kompenserade den nyttiga salladen kanske?
Ja, sallad är väl inte mycket att fira med egentligen. Men oj så gott det var!
Jag brukar ha i vitkål, morötter, purjolök och röd och gul paprika. Det absolut roligaste med treveckorssalladen är att få slänga ihop dressingen! Den blir olik varje gång eftersom jag brukar köra på det jag har hemma.
Smaskens!



Jag hade för övrigt en fantastisk helg. Huset blev rensat av både storasyster och svägerska, och sen spenderades resterande lördag hos mamma där jag sov en timme mitt på dagen i soffan. Det är så härligt att åka bort ibland, till mamma och till strandkullen. Att bara få vara lat. Där allt serveras, och disken försvinner spårlöst på ett magiskt sätt. Där man får skämmas bort lite grann, ibland. Söndagen spenderade vi eftermiddagen i strandkullen där jag, farmor och Lukas tog en liten promenad med Lukas i Eriks mormors gamla barnvagn. Barnvagen är 42 år gammal och helt fenomenal! Den rullade nästan av sig själv, hur lätt som helst och perfekt på alla sätt och vis. Börjar tveka på om jag ska köpa en ny vagn, eller leta reda på en sån här pärla istället. Den är magisk.
Så jag har haft en härlig helg. Det var väl behövt efter en tuff arbetsvecka. Nu är jag igång med nya tag,

och hos oss skiner solen. Alltid. Även fast det är snöstorm utanför.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

ÅNEJ!!! SPARADE NI MITT BORD????!!!!

Postat av: stina

det ser så fantastiskt ut! jag längtar så tills jag får komma och kolla. ni kommer passa så bra i det där huset, eran fantastiska familj! och jag hoppas det finns massor av utrymme för mig och Lukie att 'pringa mera' på! PUSS

2011-03-22 @ 21:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback