V.22+6

Idag fyller Anna år, och när jag frågade henne tidigare vad hon önskar sig så ville hon att jag skulle baka.
Det gör ju såklart att man vill anstränga sig lite extra!
Lukas valde tårta, hur den smakade har jag ingen aning om men vi får hoppas att det var gott.
Det blev en tårta med browniebotten och blåbärsmousse.
Det extra lilla ansträngningen blev att jag gjorde rosor till den.



Nu njuter jag nog som mest av graviditeten. Jag är lagom stor, inte så stor så att jag är klumpig eller att jag känner mig speciellt tung. Och sedan över en vecka tillbaka har jag inte känt av några foglossningar överhuvudtaget. Det är fantastiskt! Jag mår prima och kan röra mig precis som förr så jag behöver inte känna mig som en flodhäst längre. Det är så härligt. Dessutom är det ett himla liv i magen hela tiden och det är så mysigt att bara få njuta av varje liten spark.
I går var Lukas lite hängig och ledsen, så vi låg mest och myste hela kvällen. Mest låg han och lyssnade efter bebisen, och fick med jämna mellanrum små sparkar i öronen.



Men nog blir jag större i alla fall. Det är i alla fall härligt att det är sommar så man inte behöver så mycket kläder. Även om det inte är något överdrivet sommarväder ute, men det passar mig ganska bra. Värre var det att vara höggravid i Januari, med täckbyxor och jackor.



Midsommar i år spenderar vi i Strandkullen. Det känns alldeles perfekt, lugnt och skönt. Jag tar verkligen till vara på det lugna stunderna hemma nu. Att bara få njuta av dagen. Lukas har redan bestämt vad han ska ha med sig och att han ska sova i farmors säng, jag och Erik bäddar nog ner oss i stugan.
Nu ska jag fortsätta med min nyupptäckta hobby, att baka tårtor. Nu ska jag göra en midsommartårta till efterätt imorgon.

Glad midsommar!

Kommentarer
Postat av: Anna Sj

Tårtan/kakan var supergod! Tack å tack! :)

2011-06-24 @ 07:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback