Omöjligt uppdrag!

Hur svårt ska det vara att göra en helt perfekt barnvagn?!
Det här gör mig verkligen galen. Barnvagnen vi köpte när Lukas föddes är fullkomligt slutkörd. Den har funkat bra, har bara varit lite mindre saker som jag stört mig på, sufletten är ganska vek och varukorgen är pytteliten, men annars har den rullat på bra många mil. (Både första sommaren och förra sommaren gick jag nästan 1.5mil varje dag jag var hemma). Men nu är den som sagt slutkörd. Så jag tänkte köpa en ny vagn med ståplatta, till det här trollet, men jag hittar ingen vagn som passar!

Ska vi köpa en ny vagn vill jag ha en smidig, som typ en sulky.
Hade nästan bestämt oss för Kronans sulky



Men insåg att vi inte ville ha en vagn som är frammåtvänd. Vi vill ha det lilla livet mot oss.
Och finns det sulky vagnar som är vänd åt andra hållet? Nä.
Så då skiter vi fasen i det. Vi får nöta på gamla bettan, istället för att lägga ut pengar på en vagn som ändå inte är bra.
Om ingen har tips på en bra vagn som är liten och smidig?
Det ska även vara fullt liggläge på den..

Syskonvagn tänkte vi vänta med, tills vi märker om vi ens kommer få användning för en. Jag misstänker att det inte kommer bli lika många promenader med det här barnet som det vart med Lukas. Men man vet ju aldrig?! Det blir väl i så fall att köpa en begangnad, och jag har smygkollat lite grann med gett upp ganska fort.. att hitta en begangnad syskonvagn som kallas duga verkar inte heller vara något lätt uppdrag.

Att det ska vara så förbenat svårt att göra en bra vagn?!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vi har en Urban Jungle Swift & den är jag toppennöjd med. Tror inte vi kommer måsta köpa någon sulky sedan, för den är redan såpass liten & smidig. Nackdelen är dock att sittdelen bara är framåtvänd. Och för en vinterbebis blir nog liggdelen aningen liten med åkpåse & grejer. Det är kul men SVÅRT att hitta barnvagn som fyller alla krav! Hittils inte hittat någon sån :P

2011-07-19 @ 22:04:04
Postat av: Sandra

Ja, det är så fruktansvärt svårt! Tror att en sån med tre små hjul kan bli lite jobbig för oss då vi mest går på steniga grusvägar. :) Nä, det är ett mörker!

Postat av: Hannah

Alltså jag håller med dig Sandra! Galet svårt det här med vagn! Vi har precis sålt våran o beställt en ny, dock framåtvänd. Men vi kan ha bilbarnstolen i o då blir det ju som man ser honom. Vi vill inte heller ha honom framåtvänd riktigt än, men ska man köpa två vagnar då? Nä.. känns ju inte heller rätt.

Vi beställde en urban jungle single nu.

Hoppas att det är en topnotch vagn!



kramar till er!

2011-07-19 @ 23:17:25
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej. Kollar in här ibland, har en emmaljunga cerox till salu om du är intresserad. Svart och brun, vändbart styre så du kan ha den åt båda hållen. det är en -06. Med en babylift så funkar den från nyfödd. min mail är: [email protected]

2011-07-20 @ 08:50:00
Postat av: Hannah

Haha! Ja, du får se de som så - extra träning med gammvagnen framför dig! ;)

2011-07-20 @ 09:04:15
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Kusin Jenny

Åh har samma problem som ni! Jag hade en emmaljunga cerox med vänbart styre till elias, men sålde den för att köpa en smidigare vagn. Köpte en babytravel amsterdam men har insett nu att jag inte vill ha henne framåtvänd. Så nu står jag på noll igen :( Har tittat på maxi cosi mura, en vändbar sulky men den är så dyr :/ Tvillingvagn har jag ju dock, en emmaljunga cerox även det med vändbart handtag, toknöjd med den då elias inte orkar gå om jag ska ut och "powerwalka" :)

2011-07-24 @ 15:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback