88 dagar kvar

Ikväll börjar jag känna lite i fogarna igen. På med bältet direkt imorgon bitti. BARA 88 dagar kvar! Hm.

Halva lördagen fick Erik, Anders och Ingemar spendera här nere i sågen och såga virke till drömkåken.
Halva söndagen fick Erik stapla virket. Men vi har haft en riktigt bra helg ändå.

Det har i alla fall varit helt perfekt väder. Jag var verkligen slut på efter förra arbetsveckan så det enda jag hade bestämt mig för i helgen var att äta och njuta. Typ. Jag börjar bli lite less på räksallad (som jag levde på förra veckan), och eftersom jag jobbar rätt sent nu så är det Erik som har fixat mat varje dag och dom har ätit innan jag har kommit hem, så inspirationen var på topp.

Jag började med att göra en club sandwich typ till lunch på lördag. Med kyckling och bacon, en röra med creme fraiche, majonäs, avokado och rödlök, sallad,tomat och gurka på en rostad skiva bröd. Och strips till. Tala om att kroppen började bli låg utan fett och socker (som jag i övriga fall lever på)! ;)

Till middag grillade vi. Och satt ute och åt. Det blåste så härliga varma vindar så det inte var en mygga i närheten.
Vi åt grillad fläskfilé som var fylld med vitlöksost, soltorkade tomater och salami. Och potatishalvor. Med någon sorts gräddsås a lá Sandra.



Till hade vi Ernst fänkålssallad. Fast fänkål var ingenting för oss, inte på det här viset i alla fall. Men den gick fint att peta bort! :)



Och vi drack svalkande rabarbersaft med citron



Och njöt verkligen av den fina kvällen.



Vi röjde undan och dukade sedan fram tårta. Ja, jag gjorde till och med en tårta. Ätar-helgen till ära. Ingen annan anledning alls. Bara för mitt sockerbehov. Med dubbla marängbottnar och massor av härlig grädde och härliga jordgubbar.



Efter det for vi ner till fotbollsplan en sväng, det var nämligen Latikbergsdagen i lördags. Där hade de ett band som spelade och alla människor var i sitt trevligaste tillstånd. Efter att vi varit lite sociala och lyssnat på några gobitar så for vi hem för att lägga Lukas.

Nu är vi inne på V.28. Det känns som en evighet kvar till oktober, men jag märker i alla fall att magen växer.
Nu börjar det bli lite tungt. Jag försöker peppa inför en hel arbetsvecka, mån-sön. Bäst att ta sig en bit tårta till.



Idag åt vi paj till middag med västerbottensost, kantareller och salami. Och en härlig sallad med allt möjligt gott, som till exempel soltorkade tomater och rödlök.
Och så här på söndagkväll har vi tack vare Erik fått koka hjortronsylt. Det doftar ljuvligt! Erik är en riktig bärplockare, han tvekar inte att fara ut en fredagkväll kl.20.30 och han kryper efter marken och fyller hinken på ett kick! Och det är väl en himla tur det, när jag för tillfället inte pallar några längre bärsvängar.



Fy vad trist det är att vara så otymplig, och få ont här och var så fort man gjort något roligt.
Som sagt, bara 88 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Carro

Fin mage du har! :)

Kommer på mig själv när jag tittar på andra som är gravida att jag tänker att jag blir lite avundsjuk, fast jag är ju jättegravid! Kan inte riktigt fatta att jag är det, haha.

Postat av: Hannah

Sötmagen!!

2011-07-25 @ 21:42:11
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback