Rytm av trygghet

Det är så himla härligt att leva. Jag känner hur blodet pumpar genom hela kroppen! 2011 är vårat år och jag omfamnar det helhjärtat! Jag har så spännande nyheter, men jag väntar med det. Tills allt står fast. Och nej, Lukas ska inte bli storebror. Det är något helt annat!

Jag älskar att ligga på Eriks arm, med huvudet på hans bröst, och höra hur hans hjärta slår. Jag känner mig så lugn, så trygg, och jag somnar på två blinkningar. Att ligga och lyssa på hans hjärta är att känna rytmer av trygghet genom hela kroppen. Det är mer än underbart nu när han jobbar på hemmaplan och jag får flera möjligheter till dessa stunder. Varje dag. Jag älskar att vakna till när han kommer hem när han jobbar natt, och få krypa ihop hos honom och somna om. Idag tog jag min chans då det var -20 ute och vi bänkade oss hela familjen framför Alvin och gänget på tvn. Lukas blev som förstenad, jag kröp ihop hos Erik med huvudet på hans bröst, och somnade som en stock.

Innan Erik vaknade var det ännu kallare och då roade vi oss med att leka med play-doh. Det är så fantastisk att se lillprinsens händer arbeta. Hur han funderar och fokuserar.



För att göra min lilla prins lyckligast, så ställer jag fram en liten skål med vindruvor ikväll.
Imorgon börjar min jobbvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback