3 L kärlek

Hos Strandbergs ikväll åt vi köttsoppa. Jag älskar när huset fylls med doften av köttsoppa, magen kurrar bara vid tanken av det. Det är en alldeles speciell känsla.
Efter maten tog vi en tur med skotern, där hittar vi ännu en fantastisk känsla. Att åka skoter när det är kväll och mörkt och helst lite kallt.
Idag sa en arbetskompis till mig: "Åh, jag vill också storhandla och åka hem flera mil utanför Vilhelmina till min man och mitt barn!" Ja, jag är lyckligt lottad. Vilket fantastiskt liv.
Jag är tacksam för så himla mycket. Jag är tacksam för att jag har Erik.
Jag är tacksam för att vi hittade vår plats i Latikberg. Att vi gjorde Latikberg till vår hemby. För jag trivs så in i nordens bra här.
Jag är tacksam för att vi fick Lukas. Världens finaste människa. Hans skratt gör mig lycklig i hela själen.
Jag är tacksam för det liv vi har idag. Hur vi väljer att leva, hur vi behandlar varandra. Hur vi ser på varandra.

Jag hoppas att jag alltid få vara så här lycklig.

Sen, för att bli lite mer materiell, så kan jag inte för allt i världen förstå att förra våren var vi tvugna att elda för varmvatten. Jag kan inte fatta det. Idag känns det så självklart att alltid ha varmt inne och varmvatten. Tänk så fort jag blev bekväm med det. Det är ju faktiskt inte så länge sen vi borrade bergvärmen.
Jag hoppades på att vi skulle fått minneskortläsaren till idag så jag kunde bjuda på en bild från vår nya kamera. Men den har tyvärr inte kommit.

Ps. Jag har världens bästa och enklaste recept på klimp till köttsoppa, a lá min mor.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: storasyster

Å din gamla kamera hade du tänkt att sälja till mig eller??!! :D

Vi längtar till söndag då vi får rå om er!!!

Postat av: stina

Puss på dig! och tack. jag behövde de orden!

2011-02-07 @ 12:14:39
Postat av: Hanna

Tänk att jag hittade hit! :) Ja, tänk den dagen man får använda sig utav de orden.. Du är verkligen lyckligt lottad! Sköt om dig, hoppas vi ses snart. Kram

2011-02-07 @ 14:17:25
Postat av: Sandra

En vacker dag Hanna, då kan du också säga så;) och jag hoppas jag är där och få höra det då! :)

2011-02-08 @ 07:14:47
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback