.

Idag har jag varit och bytt mina täckbyxor. Eller bytt, lämnat tillbaka och pekat ut ett
par nya. Hoppas de inte dröjer allt för länge och att dom här passar bättre!
För tillfället är jag helt utan täckbyxor eftersom mina gav upp helt förra vintern..
Jag har haft dom i 5 år och de var de absolut bästa täckbyxorna jag någonsin haft
så de här nya har lite att leva upp till.

Har även haft en lång lunch med Sandra, tiden rusade iväg och gick alldeles för fort.
Helt plötsligt var det dags att hämta Lukas på dagis.

Igår kom Christina förbi med filmen Dumbo till Lukas, det är en av hans absoluta favoriter.
Så när han kom hem från dagis ville han se den, och sen dess har vi legat och myst
i soffan.

Nu har jag Anna-Karins mammas morotssoppa puttrandes på spisen,smaskens.
Jag älskar soppa, därför har jag infört torsdagar som soppdag här hemma.
Varannangång blir det köttsoppa, varannangång morotssoppa,nästan.
Fast jag gillar potatis och purjolökssoppa med bacon också. Och tomatsoppa.
Och egentligen all soppa.

Jag har himla mycket åsikter såhär på eftermiddagen, efter att ha spanat lite på internet..
Egentligen tänkte jag skriva ut allt här. Till exempel att folk klagar för mycket.
Och att bara för att man inte berättar för alla man möter varje gång man mår dålig
så betyder inte det att man sätter upp en fasad.
Det är helt enkelt bara så att man behöver inte påminnas om de
dåliga stunderna, bara de bra. Då är det bättre att offentliggöra allt det bra, så
man blir påminnd om de ofta, då blir de dåliga stunderna ännu färre.
Eftersom man blir påminnd om allt bra jämt.
Och dessutom vet alla att alla mår dåligt ibland. Mer eller mindre.

Men istället för att skriva ut alla mina åsikter idag här, så ska jag sluta kolla runt
på internet istället. Så slipper jag bli full av åsikter.

:)

Det jag egentligen vill ha sagt, är väl att bara för att jag bara skriver om hur glad
och lycklig jag är, betyder det inte att jag sätter upp en fasad.
Jag vill bara skriva det, för att kunna läsa det om och om igen.
För att aldrig aldrig ska glömma hur jäkla bra livet egentligen är.

Till exempel mina fina kvällar då jag får krypa ner bredvid det här



och alltid somna med ett leende på läpparna.

A-men.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ah, jag trodde det var Lukas först!!! Men å så de är lika :) kram!

2011-12-15 @ 18:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback