.

När Erik jobbar eftermiddag sover han oftast till 10.30-11 ungefär,
så jag kliver upp själv med grabbarna.
Inte nog med att det tar lite längre tid när man är ensam med dom,
så har vi ingen större brådska heller.
Vi myser verkligen på morgonen,
Aron sover oftast till kring 10-tiden i alla fall,
jag och Lukas ser en film,
äter lite frukost och sen myser vi i soffan.
I pyjamas.



Aron verkar bli lika filmintresserad som brorsan.
:)

När pappan vaknade så tog han med sig Lukas ut i snön,
Lukas kastade sig ner i snön och började göra snöänglar.
Han vart överlycklig över all snö.



Efter det for de ut på årets andra skotertur. Det var en lycklig kille med röda kinder som kom in sen.
Underbart med vinter.

Vi har dessutom hunnit baka tre olika kakor idag. Lukas älskar att hjälpa till i köket, han står alltid på en stol bredvid mig när jag bakar eller lagar mat.
Julen är verkligen min tid, jag älskar att städa, laga mat, baka och pyssla på hemma. Det är total avkoppling för mig.
Ikväll sitter jag och drömmer om vårat stora kök i vårat nya hus. Vad härligt det ska bli att få dona på i det köket.

Då drömmer jag bland annat om dessa skönheter från Bosch.





Den vita hällen är så fin! Och ugnen också såklart. Har inte sett vita tidigare, men jag föll pladask.
Då ska det bakas och lagas mat så det håller hela villan varm!

Nu ska jag strax krypa ner bredvid Aron och ligga och snusa lite på honom. Stackarn, han får aldrig sova i fred.
Det är inte lätt att vara bebis! Speciellt inte en sån fin bebis som våran!
Att han dessutom är världens snällaste och goaste bebis gör inte saken sämre.
Han är så himla förnöjsam. Han ligger bara och jollrar och spanar, och somnar och snarkar. Gnäller till lite, bajsar, och somnar om.
Jag blir så varm i hjärtat när jag tittar på honom och ser att han verkligen verkar må så himla bra.
Jag behöver bara prata lite med honom så skrattar han, och han skrattar tills jag slutar prata.

Jag skulle kunna hugga av mig höger armen för att mina fina grabbar ska få må bra, men det verkar jag ju inte behöva göra! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback