Lilla troll!

Jag kan inte med ord beskriva hur förbenat viktigt det är att få sova bra.
Även om det var skitjobbigt när Lukas har sovit dåligt,
(för er som missat det, så har han sedan han var 1 år varit vaken 2-4 timmar på natten, och sedan klivit upp vanligast 4.30 på morgonen, ibland lite tidigare,ibland lite senare) så tyckte jag ändå att det för det mesta gick rätt bra. Vissa dagar var man ju helt slut på och hade bara lust att ligga och gråta, i princip, hela dagarna. Men oftast så tog vi oss på det vi skulle utan större problem och orkade med att le åt varandra nästan varje dag.

Nu sover han. Kanske för att vi har gett upp, eller för att han har blivit större, jag vet inte. Han vaknar ofta till någon gång mellan 3-6 och lägger sig i våran säng, ibland äter han en skvätt välling om det är närmre kl.6 han vaknar, och somnar i regel om och sover till 7-8 på morgonen. Heeelt magiskt!

Och jag kan inte förklara skillnaden. Hur fantastiskt härligt det är att vara utvilad. Att orka engagera sig i saker runt omkring det man måste, och att kunna sitta uppe och kolla på en film på kvällen om man känner för det.

Som sagt, nog tyckte jag att det har fungerat bra det senaste 1½året. Men det är så här det ska vara.

Jag hade dock aldrig orkat om det inte hade varit för att jag och Erik känner varann utan och innan. Man måste känna varandra och veta hur man ska hantera varandra, för att orka med sånt här. Veta när man ska ta varann på allvar, eller när den ena är en drama-queen och man helst bara ska låta varandra vara ifred.

Lillprinsen!
Att han är det absolut bästa som hänt oss, det har det hur som helst aldrig varit någon fråga om.
Världens mest fantastiska unge!














Jag har bestämt att nästa unge ska sova efter mina tider, eller åtminstone Lukas tider.
Blir det inte så så tar vi det då.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback