Vilodag!

Vi har jobbat i veckan så jag knappt tagit mig upp ur sängen på morgonen.
Trots allt som vi vill ha gjort, så tog vi oss tid att bjuda Markus och Maria på middag i fredags och hade en välförtjänt och välbehövd helkväll med gott sällskap. Vi tog oss även tid att fara en sväng på mässan i går innan vi skulle till mamma och äta middag.

Staketet blev billigare än väntat, det firade vi med lunch på hotellet också investerade vi i en torkvinda. Det är sista projektet, jag hoppas den kommer upp ikväll.

Nu ligger Lukas och sover, Erik tvättar bilen och det börjar precis regna lite. Lyckat att vi fick uppehåll och sol på förmiddagen då vi har varit ute och grejat, nu planerar jag att bänka mig med virkning, så det passar utmärkt med lite regn.

Jag har inga bilder från vårat fina trädgårdsland som vi fick till tillslut, men andra bilder har jag att bjuda på!

Vi har tagit bort två stora hemska fula träd. Eller rättare sagt, Daniel och Erik gjorde det mesta jobbet, vi stod i fönstret och tittade på.







Det här staketet började vi med, för vi tänkte att då har i alla fall jag och Lukas en "gräsmatta" (den är rätt förstörd efter grävningen för bergvärmen) att leka på.



Det slutade med att jag och Erik spenderade gårkvällen med att dricka öl och skruva nästa staket (bra kombination, tyckte vi), vilket vi hann så här pass långt med. Vi hade världens teamwork, arga snickaren skulle ha sett oss! Jag matade byggsågen, och Erik matade skruvdragaren. Vi gjorde klart den sista biten i dag, så nu är Lukas nästan inspärrad på gården! I alla fall lite skyddad mot bilarna.









Jag har även planterat lite blommor, tyckte det var dags nu, vi trotsar kallvädret.



Jag hoppas att den här lavendeln kommer ta sig fort, och locka massvis med fjärilar.



Ett litet fuskäpple fick ta plats i rabatten.



Blommorna jag fick av mamma fick ta plats på trappen







Jag vart så förälskad i den här pläden från jotex, så det är därför jag ägnar mig och virkning just nu.
Jag tyckte det kunde vara kul, att göra en själv. Får väl se hur många rutor jag hinner göra innan jag blir less.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback