Valborg -10

Valborg blev toppen, trevligt sällskap och gott i magen.
Igår tog även Daniel ett valborgsdopp, som börjar likna en tradition.
Ifjol råkade Erik slänga nödstoppen till skotern i vattnet (det var öppet på ett ställe), och Daniel ställde sig på knä på iskanten och skulle sträcka sig efter nödstoppen. Han trillade såklart i vattnet med huvudet före. Men det gick bra!
I går skulle de lägga ut gäddsaxar på bäskån, men när vi kommer dit säger jag på en gång att isen inte kommer hålla, såg knappt ut som det var någon is. Men de skulle såklart testa ändå, så Daniel går ut och ställer sig på isen och det går ju bra, sen ställer sig Erik bredvid.. Vi som står på land ser som en platå runt om dem som sjunker, Erik känner att isen sjunker så han kastar sig i land, Daniel dock.. hann inte riktigt med och badade upp till midjan ungefär. Men det gick bra det också!

Igår firade vi lillebror som blivit 20, med smörgåstårta och kladdkaka hos mamma. Vi fick såklart med oss en bit, och åt smörgåstårta både igår och idag till frukost. Lyx! Och det finns fortfarande kvar! :)

Det finns mycket bra saker med att bo i hus, bland annat potatislandet. Så jag längtar efter att få sätta årets potatis! Vi har mer potatis än vad vi klarar av att äta upp på ett år, och det är alldeles toppen eftersom vi är riktiga potatisätare. Det är guld värt! I år ska jag även försöka få till ett grönsaksland bredvid vårt potatisland. Behöver jag upprepa att jag älskar mitt hem?

Jag fyndade som sagt på Second hand.
Mässingljusstakar som jag sprayade svarta, och här är resultatet.



Jag köpte även en liten burk för socker, så nu får det alltid stå framme!
Den var bajsbrun, så den fick också bli svart.



Idag ska vi ha middagsbjudning. Jag ska göra en vitlöksdoftande kycklinggryta som är helt fantastisk.
Med middagsbjudning hör det till att städa och feja hela dagen! Jag är taggad.
Får se om vi kanske ska ta en paus från städningen och hälsa på farmor och farfar också idag.

Imorgon börjar Erik jobba igen. Det betyder att den lilla värld vi levt i de senaste 5 veckorna är ett minne blott, och vi måste tillbaka till verkligheten. Så är livet!
Vi ska i alla fall ta tag i sovrummet nästa vecka då Erik kommer hem, så vi har ju något att se fram emot. 
Nästa vecka bjuder på att sätta upp nytt tak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback