Snart helg

Veckan hittills har varit galet stressig, mellan dagis, jobb, handling och matlagning. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att jobba heltid så länge vi har småbarn. Kanske när barnen flyttar hemifrån! Jag förstår verkligen inte alla mammor som gör det, och pappor också såklart. Ni gör det bra.
Känns som att jag knappt hunnit gosa med Lukas i veckan överhuvudtaget. I måndags när jag hämtade honom från dagis vart det i alla fall inte så sent, så då kunde vi vara ute och busa i 1.5 timme. Han är så full av energi, och det bästa är att det smittar! Sen låg vi på golvet igår och mest bara myste, lite lite bus, och även i morse innan det var dags för dagis blev det tvmys. Tanken var att jag skulle göra bort att skolarbete idag medan Lukas är på dagis, eftersom jag inte jobbar idag.
Behöver jag tala om hur mycket som är gjort?
Jag har sprungit, duschat, stickat, dammsugat och skurat golvet och faktiskt gjort allt för att slippa skolarbete.
Jag har gjort allt för att roa mig med annat, till exempel lockat håret.



Synd att det blir platt på en gång nästan.

Nu har jag ju faktiskt någon timme kvar innan det är dags att hämta hem mitt lilla mirakel, så jag får väl så lov att drunkna i böckerna.. Det är inte jobbigt egentligen, det är bara tråkigt. Tror det beror på snön som låg på marken imorse när vi vakna som gav mig fel start. Jag brukar aldrig längta till sommaren, men nu får det jävlar vara nog. Tur att solen lyser nu i alla fall.
Jag ska argumentera men jag vet inte om vad? Det får vara precis vad som helst, men det är sjukt svårt att komma på nått.

Snart är det helg, i helgen kommer Stina och Emelie hem, dom ska jag träffa. Där med basta. Annars kanske en tripp till syster? När helgen är över kommer min älskling hem igen, han har varit borta för länge för sitt eget bästa. Miss him i do, yes.

Nä vet ni vad. Så här kan jag ju inte hålla på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback