Drömmar!

Jag har hittat ett barnrum samt ett lekrum på internet som jag älskar!
Åh, vad jag längtar efter att få inreda för barn och gå vild med både färger och former!
Som det ser ut nu så kommer nog våra barn få varsitt sovrum, och ett gemensamt lekrum.
Men, det ändras ständigt här. Vi som äntligen hade bestämt hur utbyggnaden skulle se ut har nu ändrat oss igen, eftersom huset skulle sluta på ca. 270 kvm (med källaren som vi planerar att använda) och det är ju bara sjukt. Nu blir det en våning, (fast mest troligt ett litet loft på den våningen i alla fall), en våning med ett vardagsrum och 3 sovrum. Tur var väl att vi hann ändra oss, eftersom vi igår fick ett överraskande samtal om att de ville komma och borra här i dag.
Bergvärmen har på något sätt varit väldigt avlägsen, som en dröm som aldrig kommer bli av, men nu är den på gång på riktigt. Det har borrats hela dagen, och vi har spikat tak och en halv vägg med råspont. Jag är inte så supertaggad på att hålla på överhuvudtaget när jag drog på mig en snorförkylning i söndags, men jag har hjälpt till ändå och vi har slitit som djur, och nu börjar faktiskt förkylningen kännas bättre också. Det är alltså vårat sovrum vi håller på med nu.. Nån gång måste väl det blir klart också?

Dagen i lite bilder

Här är det gamla taket. Jag hatade det här taket mer än allt, det är bland det fulaste jag vet i ett hus. Jag hade gärna stått och spikat tak i kök/hall/vardagsrum, men eftersom fler väggar ska rivas där i framtiden känns det aningen meningslöst. Så vi kör på sovrummet så länge!



Så här ser det ut ikväll. Det ska såklart målas vitt, men inte ikväll. Kanske nästa vecka. Fint blir det i alla fall, jag är så lycklig,så lycklig.



Så här har utsikten varit hos oss idag. Det är den här som haft ett himla liv för sig hela dagen, och det är så skönt att det är tyst nu. Dock står allting fortfarande kvar på gården, eftersom hål nr.2 ska borras imorgon.



Lukas tyckte det var fantastiskt spännande, jag förstår inte att han faktiskt kunde sova idag. Han har stått i fönstret mest hela dagen och skrikit: "Biii!" (Bil för lastbilen), och knackat och vinkat i desperata försök att fånga uppmärksamheten utanför.



Ett tag tänkte han ta fönstervägen ut



Lukas har hittat sin absoluta favorit, sin spegelbild



Jag får ju inte glömma råsponten som är på väg upp,den ska såklart också målas vit. Awesome.



Tapeterna blir nog i ganska mörk grå, inte för mörk.. men ganska. Fast det är inget besämt än, vi har inte köpt tapeterna ännu. Vi kanske ändrar oss då. :)
Erik har servat bilen på kvällarna, och medan han har gjort det försökte jag teckna av en bild på Lukas. Det var fantastiskt roligt, även om slutresultatet ser mer ut som en docka, eller ett skelett, än Lukas eller ens en bebis. Men, övning ger färdighet, nästa gång kanske jag lyckas bättre!



Nu tillåter jag mig ett glas vin eftersom det är söndag imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: idamari

Det är så himla gulligt när dom blir sådär av att se sig själv i spegeln. Ni verkar ha det riktigt mysigt och jag tänker på er då jag åker förbi i Latik och inser att det var länge sedan jag såg dig. Hoppas du mår bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback