Sparlåga

Just nu går både jag och Lukas på sparlåga, nej magsjuka är tydligen ingenting som går över.
Lukas kräks fortfarande upp allting han försöker äta, så nu har han slutat äta och slutat dricka. Vätskeersättnignen går bra men hur länge klarar han sig på den?
Han börjar bli otroligt hängig och slö.
Idag ska vi träffa läkare.
Min stackars lilla bebis, det är så sjukt jobbigt att veta att han mår dåligt och inte kunna göra nånting åt det.
När jag är ensam med honom kan vi knappt sitta och gosa heller eftersom jag måste springa fram och tillbaka och ge honom den där jävla vätskeersättningen hela tiden, plus att alla täcken och kuddar måste tvättas dagligen då det antingen är bajs eller spya på dom.
Min lilla älskling.

Dessutom har han sovit otroligt dåligt på nätterna, vaknat och skrikit och inte velat somna om.
Känns som att allting händer när Erik är borta? Förra veckan Erik var och jobbade så sov Lukas inte på nätterna överhuvudtaget,
och nu är det magsjuka. Dra mig baklänges.

Så här slö är man när klockan är 6 och man redan har varit vaken i 2 timmar, plus magsjuka på det.
(minuterna före kräkattack)



Min lilla älskling, min lilla prins. Det skär i hjärtat!
Och han blir så rädd när han kräks, och det är helt omöjligt att trösta honom.
Hur förklarar man för en ettåring?

Kommentarer
Postat av: A

Huga då, nu får lillprinsen ta och krya på sig! Tur att han har världens bästa mamma som kan styra upp saker och ting. Sköt om er bägge två. Kram

Postat av: joppis ;)

Vet du, den enda medicinen i världen mot magsjuka är faktiskt en mamma. Jag är alltid livrädd när jag är magsjuk, men när jag är hos mamma så känner jag mig alltid lite tryggare. Han har ju ingen aning om vad som händer, men så länge du är där så kommer han klara av det!

2010-03-26 @ 07:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback