Nu saknas Erik som mest..

Lukas har aldrig sovit hela nätter, det har hänt nån gång vääldigt sällan men annars vaknar han alltid 3-4 gånger och vill ha tutten, och somnar om.. då när jag har klivit upp så kan ju inte jag somna om. Det har varit sjukt jobbigt, men ändå inga problem eftersom han oftast har sovit till 7-7.30 så jag har ändå aldrig känt mig trött, framför allt kanske eftersom de där gångerna han vaknar brukar vara mellan 4-7 på morgonen, så jag har ju fått sova i ett streck fram till 4.

Nu har det alltså vänt. Han vaknar minst 10 gånger per natt, förra natten skrek han konstant hela natten och sov sammanlagt 4 timmar. I natt vet jag inte hur många timmar han har sovit, själv har jag väl sovit ungefär 2 timmar och det är alldeles för lite. Inte vet jag om det är tänder på gång, eller sprutan han fick i tisdags (skulle inte tro det eftersom han sov lika oroligt två nätter innan det), mardrömmar eller vad som helst. Han har då aldrig förut varit så brydd av att tänder varit på gång, men det är väl kanske jobbiga tänder nu. Det är så jäkla jobbigt. Jag är så trött idag att benen inte bär mig. Jag skakar och ser alldeles suddigt. Och då tänker jag så här, tänk om jag skulle ha jobbat idag? Eller hela den här veckan?
Det här tar knäcken på mig, till på köpet har jag en hel plan med sursnö att skotta.. jag är sååå trött.
Just precis nu är jag så jäkla less på att Erik jobbar borta. Det är jag alltid, men just nu är det extremt. Så extremt att jag funderar på att kasta in Lukas i bilen och åka till Haparanda. Inte för att det skulle hjälpa nån, framförallt så skulle det leda till att Erik inte får den sömn han behöver för att orka jobba. MEN, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är helt slut på.

Enligt Christer får jag inte gnälla eftersom det var mitt eget val att skaffa barn.. och det har han ju iofs alldeles rätt i.

Nu ska jag hälla i mig hinkvis med kaffe, för att sedan skjutsa Lukas på dagis, för att sedan skotta den där jävla snön. Tur att det bara är 5 dagar tills Erik kommer hem.. 4 nätter till..

Tack, nu har jag gnällt av mig. Här, i brist på annat alternativ kl.7 på morgonen.

Det är för övrigt så jävla korkat att skaffa barnvakt för att fara och göra saker, när jag egentligen behöver barnvakt för att få sova ut.. såå jävla korkat.

och förresten, så vaknar ju Lukas kl.6 på morgonen nu och vill kliva upp. och han är INTE trött!

Kommentarer
Postat av: Marie

Bara en tanke är ju att han kanske har ont i öronen? Fast iof verkar han ju varit orolig så pass länge att det nog inte stämmer heller. Men just att han gallskriker tänkte jag så kanske han har ont?

Hoppas det blir bättre snart.

Postat av: Sandra

Ja,jag vet faktiskt inte. Men det verkar inte som att han har ont heller, det verkar ju som att han själv inte fattar att han skriker. Han sover som, men är ändå vaken. Och på dagarna är det full fart som vanlig, då märker man ingenting på honom. Ja, jag hoppas det blir en vändning snart!

2010-03-11 @ 10:24:53
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/
Postat av: stina

kom till mig vännen ska jag vara vaken åt dig! PUSS

2010-03-11 @ 13:15:46
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: kajjan

Helo! Huvvaligen jag vet hur det känns. Så jobbigt att känna att man är helt ensam då det är sådär. Bella har också haft en sån period då hon vaknade mitt i natten och var ledsen(hon grät lixom för ingenting) och sedan ville upp!Hon kunde vara vaken i typ 2- 2 1/2 timma...puh. Tror att det var tänderba då, eller att de drömt nåt eller bara nattskräck. Men just det där att man inte har nån som avlastar en...jobbigt!=/ Nu har Bellis slutat att dricka välling....vad är detta??? Fattar inte, från ena dagen till den andra. Om man frågar så skakar hon på huvudet och säger Nej att hon inte vill ha och BLÄ, säger hon. Hon vaknar en gång på natten och förr så var det ju välling hon ville ha men nu så går vi ner och dricker vatten för att sedan lägga oss igen. Ibland somnar hon om, ibland inte. Funderar på att prova att ge henne välling i mugg eller nåt bara för att testa för välling är ju så himla bra. Då vet man ju att de får i sig nåt iallafall. Känns som att det är alldeles för tidigt att sluta med den nu!? Jaja... Tänk om man skulle ha en liten bebis också...shit, jag skulle aldrig orka! =P Hoppas det vänder snart så att du får sova!



Kram

2010-03-11 @ 19:10:47
Postat av: Sandra

Men oj! Att det alltid ska vara nånting! :P Ja, även om Erik skulle jobba hemma så han måste få sova, vore det så skönt att bara ha nån att krypa ner med, nån som vet exakt vad som händer. Även om jag pratar med honom i telefon nu så är det ju svårt för han att veta hur nätterna är! Han försöker ju vara ett bra stöd men det är inte det lättaste när han är 50 mil bort.. Men nångång borde de väl få jobba hemomkring? :) Ja, jag hoppas på en bättre natt i natt!

2010-03-11 @ 19:25:03
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback