Dagen i lite bilder!

Det var så härligt väder idag att vi funderade ett tag på om Lukas skulle få vara hemma från dagis.. men insåg ganska snart att det ändå var för kallt för honom att följa med ut och han skulle ha det mycket bättre på dagis!
Vi började med att åka lite skidor.










Sen bytte vi om, packade matsäck och åkte till stugan för att skotta av altan.



Vi invigde Eriks nya kaffepanna



och vi invigde Eriks nya mackjärn, med spännning eftersom sist vi gjorde mackor i mackjärn så invigde vi Markus och Marias mackjärn, och det kläcktes! Men det gick lite bättre med vårat.. :)



När vi kom hem kastade vi in lite ved, sen hämtade jag Lukas på dagis och Erik for till Strandkullen för diverse skruvning. Då passade jag och Lukas på att baka bullar!

Effektiv dag, må jag säga! Ikväll blir det dock lugnt, lite besök kanske och så. Jag har ju blivit pensionär och sitter och stickar på kvällarna, helt besatt är jag! Det är så roligt! Bilder på vad jag åstadkommit kommer senare!

Igår hade vi långväga finbesök och Lukas fick en ettårspresent. En liten fåtölj, som matchar en stor fåtölj vi redan har, och han älskar den!
Han kan sitta och läsa i den..



också kan han bara sitta och slappa i den och kolla på tv!



Det både pussades och kramades här i vardagsrummet, men lite lek hade de också tid med



men det slutade kanske inte sådär jätte roligt..



I helhet så var det i alla fall mest glada miner! Mobba inte Lukas för frisyren, jag tog saxen i egna händer och klippte honom igår.. Gammelmormor var inte glad!

Före klippning



Efter klippning



Stackars barn!

Kommentarer
Postat av: stina

det här var inte bra för min lingonvecka, på långa vägar. jag både gråter och skrattar där jag sitter. NÄR blev han så stor? han ser ut som hundrafyrtio år när han sitter i den där fotöljen. nä, nu får ni komma hit med honom så jag får göra honom till bebis igen. det här går ju inte märker jag! och VAD HAR HÄNT MED HANS HÅR?! hahahahah! jag dör. han ser så himla rolig ut! nästan världsvan. but still - han är ju fortfarande den sötaste pojken i hela vida världen. och jag längtar tills jag får rå om honom v.11! PUSS

Postat av: Storasyster

Hahaha varför blev han så lik Erik då han fick den där frisyren???!!! hahaha

2010-03-05 @ 09:25:18
URL: http://www.soconfusedperson.blogspot.com
Postat av: Hannah

va stor han vart i nya frisyren.:) och jättefin!

2010-03-06 @ 00:47:05
URL: http://mittstoralillaliv.blogspot.com
Postat av: johannaaaaaaaaa! =)

nämen gullet! jag såg ju inget hår idag under mössan, men det blev ju hur gulligt som helst. han ser skitstor ut! =)



tack för idag! kram!

2010-03-07 @ 18:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback