Färdigt! (nästan)

Ja, som sagt, vi har varit i renoveringstagen.
Erik slog näven i bordet i fredags och sa att nu ska vi göra om i hallen!
Sagt som det var satte jag mig och gjorde en fenomenal ritning i lördags, som jag stolt visade upp och guidade gäster till senare. :)
Vi har pratat hur mycket som helst om det vi ska göra om så vi visste ju precis hur vi ville ha det, vi hade ju tänkt ut allting, det var bara att få ner det på papper.
På måndagen for vi ner och handlade virke, och sen satte Erik igång för att riva väggen på eftermiddagen. Spännande va? Nu tänker säkert ni som varit här att "Finns det några fler väggar att riva i det lilla huset?" Ja,klart det gör! Speciellt om man bygger upp en ny 50 cm längre in i sovrummet! Och jag säger som svärmor så klockrent uttryckte det: "Så lite det gjorde i sovrummet, och så mycket det gjorde i hallen!" Har man redan litet sovrum, så man egentligen bara får plats med sängen, så gör det ingenting om 50 cm till försvinner. Vi for fortfarande plats med sängen, så det är lugnt! :) (Dessutom ska snart datorn ut härifrån, snaaaart..)

Lukas ville såklart också hjälpa till, även om han tyckte att det var lite otäckt ibland och levde om. Så mestadels satt jag och Lukas inne på hans rum och lekte på måndagen.






Såhär såg det ut innan, för en gångs skull kom jag ihåg att ta en "före" bild. Dock tog jag den lite sent, det har suttit hatthyllor och grejer här som varit hemskt hemskt ivägen. (och hemskt HEMSKT fula!)






Sen var det dags för skruvande, spikande, mätande, målande, och vips!
En ny hall!





Så småningom ska det upp lite krokar på väggen bredvid, men det får vänta.
Också ska det upp en till hylla ovanför den som är det nu, men vi köpte
för lite MDF, plus spotlights.
Jag är SÅ nöjd! Och så sjukt imponerad på Erik som fan verkar kunna ALLT!

Nästan månad blir det tapeter till sovrummet(eftersom det är en ny otapetserad vägg där nu), och eventuellt till  hallen.. ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea W

Riktigt snyggt Sandra! Och bra jobbat av er! Blev verkligen hur bra som helst. Kram på dig!

2010-01-07 @ 23:55:41
Postat av: Storasyster

Fan va bra det blev!!

Skitsnyggt, kul!! :)

Postat av: Hannah

Såå snyggt!! Fruktansvärt bra hörrni!! De där ska ni vara stolta över! =) =) =).. varför visade ni inte dessa talanger i somras i järvsjöby? ;)

2010-01-11 @ 06:07:56
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Avis?

Men vad är det för monsterduktig karl du har fått tag i egentligen Sandra? Herregud, det blev hur sjukt snyggt som helst, ni är verkligen duktiga.

2010-01-11 @ 16:13:51
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så mycket! Vi är verkligen nöjda! :) Haha, men Hannah det tar vi igen till sommaren när ni kommer!;)

2010-01-12 @ 13:44:21
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/
Postat av: Anonym

2010-01-12 @ 15:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback