Vinterkyla

Vilken kall vinter det blev i år. Det gör för övrigt inte mig nånting, jag älskar det härliga vädret som blir när det är så pass kallt, och vi har ved så det räcker och blir över så det är bara att elda. Lite smått frustread när inte bilen startar bara.. ;)

Igår hade jag lektion, idag har jag gjort bort all läxa. Jag är helt jävla otroligt, det är ordet. Jag gruvade och gruvade för läxan, men fixade den på ett kick. HÄRLIGT!

Helgen var helt underbar, det kalla vädret gjorde att vi myste inomhus, klistrade in foton i fotoalbum, städade, tvättade, röjde, planerade. Var ut till lillgranberg en sväng så Lukas fick leka av sig lite med en jämnårig, efter lite gråt så hade Lukas koll på läget och kände sig som hemma.
Vi har ätit en hel del god mat, på fredag åt vi en kycklinggratäng som är helt underbar, på lördag gjorde vi våfflor till lunch, med glass och hjortronsylt! På lördagkväll blev det kabanossgryta, och på söndagkväll bjöd vi Ingemar och Christina på grekisk pyttipanna och hallonmoussetårta med chokladbotten till efterätt! Ingemar hade en helt fenomenal idé till utbyggnaden, det kommer att bli alldeles alldeles toppen (även om vi nu fick ändra ritningen, igen;)). Vi meddelade även att mormor ska få vara med Lukas nästa helg istället för att han ska vara i strandkullen, så kan de ta hand om lillvovven istället. Det blev en del besvikelse, men det är helt enkelt så att Lukas och små vovvar går inte riktigt ihop:)

Lukas fick för övrigt tag på Sallys svans förra veckan, och som jag har oroat mig över det. Det följande är absolut ingenting personligt mot varken Sally eller något annat djur, utan helt enkelt så att djur är djur. Men jag har alltid tyckt att Sally har varit väldigt klok och förståndig och framför allt otroligt snäll, (även om det finns delade åsikter om det), men jag litar inte på henne överhuvudtaget. Som sagt, inget personligt, men om Lukas kastar sig över henne, sliter tag i henne, eller kanske råkar peta henne i ögat så är det väl självklart att hon försvarar sig? Samma sak med andras djur, mammas hund är väldigt stor och märker inte så mycket när Lukas "klappar" (läs:slår;)) honom, men även där kan han råka peta honom i ögat eller något annat som gör att hunden känner att han måste försvara sig. Därför litar jag inte alls på djur i närheten av Lukas, och är glad att katterna håller sig på avstånd. Jag hoppas nu bara att inte Sally börjar bli van vid honom och låter honom komma närmre, för jag vill inte att han ska kunna få tag i svansen fler gånger. Det känns ju hur som helst som mitt fel ifall det skulle hända något, det är jag som har djur i närheten av mitt barn. Så just nu är jag mest bara glad att vi inte hade hunnit skaffa fler djur än två katter, och att de kan (och vill) vara mesta tiden i källaren. De passar på att gosa med oss på kvällarna och nätterna när Lukas lagt sig, och det passar mig alldeles utmärkt.
Som mamma får man vara nervös hela tiden! :)

Jag har fått en summa insatt på mitt konto som inte var väntad, därför åker vi nog till umeå om några veckor och köper golv och tapeter! Kanske ska passa på att slänga med en innerdörr också? :) Stinky, är du redo för oss , kanske V.11? :)
Det blir nog svart eller något annat mörkt klinkers golv i tvättstugan (vi ska ha golvvärme där), vi får väl se ungefär vad vi hittar. Samma sak med tapeter, där har vi inte hunnit kolla så mycket. När jag har tittat på tapeter har jag bara fastnat för barntapeterna och längtar så mycket tills jag får inreda barnrum! Lukas rum just nu är det ingen mening att göra något med, eftersom det blir toalett när vi bygger ut, men jag längtar! Jag har inte tänkt ha tecknat, eller speciella figurer inne i hans rum. Temat blir nog lite mer djur och natur, har hittat en hel del fina tapter, lampor som ser ut som flugsvampar och likande:) Jag känner att Lukas är lite för liten för att ha någon favoritgrej (och även om han skulle ha det så kan ju det ändras på något år) därför blir det inget nalle puh rum eller liknande. Lite träd och grejer istället, det passar oss och jag tror att det kan bli ett härligt barnrum. Som sagt, tema djur och natur! Har redan en fantastisk mobil i garderoben som ska sitta ovanför sängen! :)
Jag längtar! Men nu ska jag sätta fokus på sovrum och tvättstuga.

Kommentarer
Postat av: stina

jag är alltid, ALLTID, redo för er! KOM KOM KOM! och jag vet att du älskar mig, och du vet att jag älskar dig :) helt underbart min vän! så, skynda er kom! jag saknar ihjäl mig efter er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback