Nackdel med Vilhelmina/panel i hallen?

Det finns en nackdel med vilhelmina! Om man är ute efter något särskilt får man oftast beställa efter. Vi vill ha en liten sackosäck till Lukas i vardagsrummet, så han inte är i soffan och ramlar och slår sig. Men inte en med något barnmotiv som nalle puh eller spiderman, utan en vanlig enfärgad sackosäck i barnstorlek. Så vi gick in på mio men det finns såklart bara stora. Hm. Dock var det inte så viktigt att jag beställer efter en, det får vänta tills vi åker någonstans. Han tittar ändå inte så mycket på tv än.

Och ja, tala om för mig om jag är helt ute och cyklar, är jag helt galen som vill ha halva väggen panel i hallen? (bröstpanel kanske det kallas?)
Vi satte ju panel i den tillbyggda delen nu, och det tyckte jag var ett bra sätt att få in lite panel, eftersom jag älskar vitmålad panel, men jag har aldrig gillat en hel vägg med panel, eller halva väggar heller. Men det är tvärvänt, för det första så älskar jag hallen i ikea reklamen som går på tv, då halva väggen är vit panel och halvan ovanför är svart(så tycker jag absolut att syster ska göra, eftersom hon redan har panel halva väggen!), sen föll jag helt totalt för hela huset överhuvudtaget i bygglov i förrgår!
Vilket hus!
Så här ser rummet ut som dom gjorde om, jag älskar panelen med den tapeten ovanför och den härliga listen! Så vill jag ha i hallen! Kanske inte exakt den tapeten, men jag kan absolut tänka mig något liknande, kanske inte fullt lika plottrigt. Jag älskar när det är lite lantligt, lite gammeldags, men ändå fräscht och dessutom kan man lätt blanda in lite moderna inslag här och där. Tapeten till exempel!



Men tänk om jag ångrar mig om nått år efter att panelen sitter där? Jag vill ju inte slita ner panelen på några år när vi väl satt upp den.
Ändå känns det här helt och hållet som vår stil, vår grej, och jag tror att det skulle bli skitsnyggt till panelen som redan är i hallen.
Det tål att funderas på minsan, så slipper jag tänka på ångesten över Lucky Luke som är på dagis, att någon annan tar hand om mitt lilla barn. Huuh. Han har det bra, det är värre för mig! ;)

Kommentarer
Postat av: stina

jag såg också bygglov och föll som en fura. tänk om man fick äga det huset. då skulle vi lätt rymmas tillsammans också. också kunde vi dricka vin på den dära UNDERBARA terassen dom hade. men drömma går ju. hursomhaver tror jag det skulle bli SVINBRA med halvpanel och tapet. som du säger, det är lite eran stil. så go for it! PUSS

Postat av: Sandra

Eller hur terassen var helt underbar! Vi kommer ha något liknande när vi byggt ut huset! (fast ännu bättre;)) Där vi kommer ha kvälls sol! :) Helt underbart! Jag saknar dig!

2010-02-04 @ 15:54:48
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/
Postat av: stina

2010-02-04 @ 16:16:17
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: stina

åh era fuskisar! jag vill också ha ett hus jag kan bygga veranda på. jag saknar dig med! massor. och lillknoddas. fast jag är lite sur för att han börjat på dagis och börjat gå. jag är inte riktigt redo!

2010-02-04 @ 16:17:20
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: Hannah

Det är ju asa snyggt med panel...DO IT! vi ska sätta vit panel i hallen, hel panel alltså.:D



Kram!

2010-02-04 @ 17:17:38
URL: http://mittstoralillaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback