Fredag

Veckorna går så fort nu, det har dom gjort sen jag blev gravid med Lukas! Så de senaste året + 9 månader därtill och flygit förbi, men vi verkar hinna med allting ändå, och samtidigt njuta av tillvaron.

Nu ska jag göra bort de sista läxorna innan jag packar,bakar och städar i ordning inför helgens mys. I em när Lukas slutar dagis 14.30 åker vi ner på Vilhelmina för att hjälpa mamma med maten, sen tar vi maten och äter hos systeryster och flickorna tillsammans med storebror och Johanna. Sen imorgon ska vi promenera en sväng runt samhället och kolla på stolpsittarna, sen blir det fika med några brudar, för att sedan åka till Latikberg. Som om inte det vore nog med mys, så kommer syster och flickorna ut till Latikberg dom också för att sova här till söndag med mig och Lukas! Härligt med lite sällskap när älsklingen är borta! :)
Vi kanske ska slå på stort och baka semlor på söndag?

Eftersom det är -30 i haparanda idag så står maskinerna stilla, om det fortfarande är -30 nu efter kl.10 ska Erik passa på att fara på IKEA! Det blir nog ett nytt skrivbord, och lite annat smått och gott, så jag ska kunna lägga ut färdiga bilden på hallen snart!

Vi har i stort sett gjort klart våran egen amatör ritning av utbyggnaden och det färdiga hustet. Det blev bortom fantastiskt, det kommer bli helt magiskt vårat hus. Allt det vi önskar, stort kök, högt i tak, stora fönster och öppet och ljust! Vi har dessutom kunnat planera in en härligt terass, som kommer ligga i kvällsolen! Helt underbart, där kommer det bli många sena kvällar! :) Gästrum har vi lyckats planera in också. Allt!
Det kommer säkert bli mycket som ändras när vi ska göra den riktiga ritningen, men det tar vi då. På något sätt kommer vi nog kunna få det att funka! :)
Då kommer huset så småningom även bli grått med vita knutar, i stället för rött som det är nu (men det kan dröja 10-15 år;)), sen om ni såg bygglov i onsdags (jag som är besatt av bygglov!) Så blir det nog en likande spalje hos oss istället för staket, nånting måste vi ju ha eftersom vi bor precis efter lyckselevägen, men vi har inte hittat något som vi riktigt gillat. Men det här gillar vi, dessutom blir det högt och det stänger av bra mot vägen, även fast vi inte tappar den härliga utsikten mot berget!


Kommentarer
Postat av: Marie

Neej missade jag honom nu på IKEA?! Jaja...han ska väl kanske dit fler gånger?

Jag natar att han inte har släpvagn med kåpa när han är borta o jobbar va? ;) Så de 2 korgstolarna jag vill ha får jag nog vänta med. Men annars är det 2 st väggskåp han kanske får med sig?

Postat av: Anna

Jag vet att jag sagt det förut men jag blir alltid så himla .. inspirerat spralligt lilla huset på prärien-lycklig av att läsa om allt du och din lilla familj pysslar med. Det är fantastiskt att ni, trots att ni är unga, har såna fina framtidsplaner och trivs så bra och kan utstråla sån glädje och dela med er av det. Jag har mött massor med fördomar om unga förhållanden/familjer och jag kan tänka mig att ni säkerligen mött liknande och det är så fint att det finns såna som er som kan bevisa motsatsen. Ni är en sån unik familj som man bara vet kommer leva lyckliga i alla sina dagar, för att använda klicheé-ordförrådet. Grattis till allt ni åstadkommit och allting ni har framför er och tack för att du delar med dig till mig och säkerligen andra som läser också och gör, åtminstone min fredageftermiddag, mycket ljusare. Kram!

2010-02-12 @ 16:19:45
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback