Ikväll ger jag upp

När jag åker hem från jobbet ringer jag Erik, och efter en stunds surr så avbryts samtalet för att jag har slut på pengar på telefon. Min period gick ut idag och det drogs alltså 2kr/minuten när vi pratade om.. ja, om vad?

Eftersom jag börjar 6 imorgon måste Lukas på dagis 5.30. Han brukar i regel alltid vara vaken den tiden, men när jag vet att han ska vara på dagis så tidigt så brukar jag lägga honom lite extra tidigt, bara för att veta att han ska få nog med sömn. Lukas har alltid somnat som en klocka på kvällen, vi lägger ner honom, pussar om honom, sjunger, säger godnatt och går ut. Men inte ikväll.
Han skriker och skriker och skriker trots att jag är där inne, trots att jag kramar om honom och sjunger.
I en timme. EN TIMME! Innan han tillslut kom till ro och somnade. Jag minns inte sist han inte ville somna på kvällen?

Då tänkte jag sätta mig vid datorn och fylla på telefon. Också funkar det inte att fylla på via internetbanken.
Även det tog en timme, innan det tillslut fungerade.
Vissa gånger borde man nog bara ge upp. Så nu ger jag upp. Jag bänkar mig i soffan med te och mammas saffransskorpor, och jag gissar på en tidig kväll.

Till på köpet är jag sjukt sönderstressad. Till den nivån att jag inte ens ids gnälla om det till vardags. Jag finner mig bara i det. Förutom när Stina råkar skicka ett sms, då blir hon bombad med gnäll. Det får hon ta. :)
Men jag har en plan, som kan bota all min stress, som jag alltid använder mig av när jag är minsta lilla stressad. Jag finner bara ingen tid att ta tag i den heller.
Skulle jag kolla upp det skulle jag säkert ha både magkatarr och alla andra fel, men jag har ingen tid att sitta på sjukan i 4 timmar heller.

Jag önskar att jag och Erik kunde ordna barnvakt och åka till Umeå och låna Stina och Jacobs lägenhet en natt. Helst mellandagarna, men då jobbar såklart Erik (och säker alla barnvakter också). Det vore så skönt. Att få komma iväg en sväng och i lugn och ro bara vara vi två. Strosa på stan och äta gott i vår takt. Se bio kanske?
Ja,drömma får man!
Inte för att Lukas är jobbig, men han har ett rätt högt tempo :)

Bröllopsplanerna står rätt still för tillfället.
Det finns väl inte så mycket att göra. Jag väntar ett samtal om maten, och jag hoppas innerligt att den här personen tar på sig det så vi slipper den delen, och framför allt slipper oroa oss om den delen mer.
Ringar är hemma, dock måste de förminskas lite både min och Eriks.
Klänningen och skor är köpt, alla Eriks och Lukas och Malous och Tildes kläder är grejade.
Frisör är bokad.
Linnea står för programmen och jag litar på henne till 150%, så de ids jag inte ens tänka på! :)
Anna viker askar i sin mån av tid, Ellen kräver väl kanske lite uppmärksamhet också. :)

Nä, nu är det tisdagkväll och jag längtar redan efter fredagkväll, och få krypa ner i soffan tillsammans med käresta och ett (eller två) glas vin.



Stressen och allt annat till trots, så är ju livet för underbart.
Så tacksam jag är, och det får mig att le även kvällar som denna!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Stor kram vännen!

2010-12-15 @ 08:14:39
Postat av: stina

du vet ju att jag kan ta allt gnäll i världen! och tänk på att vi är hemma ända till den 10e! så om ni får för er att åka efter nyår så kommer vi och barnvaktar Lukie på en grisblink. PUSS!

2010-12-15 @ 10:44:50
Postat av: Sandra

I <3 U

Postat av: Hannah

visst är den fiin!!! :D

vfo.se, gå in på klänningar så finns den där!

2010-12-17 @ 18:58:38
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback