Resumé

Förra veckan gick galet fort, den flög verkligen iväg.
På måndagen var det paltkalas hos mamma.
På tisdagen var det kalas för Agnes som fyllde 2 år. Det bjöds på korv, tårta, bus och för min del även lite paketöppning då jag fick hjälpa Agnes med hennes paket.
Ett riktigt lyckat barnkalas!



Agnes och Lukas kramades (eller snarare, Lukas kramades, Agnes försökte bara smita).



På onsdagen var det skotertävling i Lycksele. Vi fick Lukas bärstol samma dag (LYCKAT!) så han invigde den.
Det var lite gråt i början, lite läskigt, men när vi väl började vandra mot området njöt han av att sitta så högt och ha koll på läget! Där satt han hela kvällen utan gnäll.



Under onsdagen hade även Erik och Anders bytt ett köksfönster hos oss.



Nu är allt foder på plats också och även nya gardiner, så här blev slutresultatet.
(bara elementskyddet som fattas, som är på målning).



På torsdagen skulle vi få prova på Jockes jetski.
Smarta som grabbarna var, så skickade de ut Sussi på en provtur och det visade sig såklart att den inte gick som den skulle så Sussi fick paddla i land. Vi slapp ju blöta ner oss i onödan i alla fall, så tack för det Sussi! ;) Vi får nog tillfälle att prova en annan gång.



Erik och Anders överraskade även med att byta ett till fönster, i vardagsrummet den här gången.

Före



Efter



Nu håller jag på att måla taklisterna till sovrummet, när vi satt upp dem så är det klart och då ska väl även bilder på det läggas ut.
I går tog vi med oss svärmor till Sundsvall för lite IKEA. Det var härligt, en riktig toppendag och jag gjorde många fynd. Det blev vår semestertripp i veckan.
Nu ska jag gosa lite med Johannas lilla Vera, (en kanin). Vi är kaninvakt, och det är så mysigt. Hon anlände ikväll efter Lukas lagt sig, så det ska bli spännande att se hur han reagerar på henne imorgon.
Lukas har för övrigt börja använda pottan lite smått (som jag köpte igår på IKEA).
Han bajsade på den idag, men vi får väl se hur det blir. Han verkar mest bara tycka att det är roligt att säga "bajsa potta" och när jag sätter honom på den sitter han en halv sekund sen går han iväg. Så varning för ett naket barn om ni kommer förbi.

Imorgon kväll tänker Erik ta med mig på en tur i båt. Eller ja, jag tänker banne mig ro, men hur som. Han har ordnat farmor som barnvakt nån timme så vi ska ut och fiska en sväng. Erik vet hur mycket jag älskar att ro, att åka båt, men det blir så sällan vi tar oss ut. Därför längtar jag, vi ska göra smarriga tunnbrödrullar att ta med oss.

På torsdag vankas grillning, på fredag vankas surströmmingskalas (jag ska provsmaka surströmming för första gången), på lördag och söndag mera grillning. Jag ser fram emot varje dag, varje sekund, och jag älskar att det börjar bli mörkt på kvällarna. Jag längtar efter hösten och vintern, att få busa i snön med Lukas och hålla hårt om midjan på Erik när vi åker skoter. Jag älskar mig familj, det slår mig varje kväll när lugnet kommer hur lyckligt lottad jag är. Vilket fantastiskt liv jag har. Jag ser fram emot varje dag i vårat liv.

Det börjar dessutom klia i fingrarna efter bärplockning,
dock verkar det bli ett dåligt år för det.

Nej, nu stod det kaninmys på schemat! Hoppas hon inte kissar på mig.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Tjoohoo!

Jamen du de går ju så bra!

Alltså jäkla otajming att vi skulle komma den veckan han jobbar!

Men söndag låter kalas det med hörru! Tror Johan pratade om att han ville hinna träffa marcus också å då kan vi ju kolla vad dom gör på lördagen! =)

Jag hade ju iofs tänkt att om du är hemma i veckan så kanske jag kommer förbi på lite häng :)

Glass går hur bra som herst! Det är mjöl (vete, råg o kron) jag inte klarar av, men vilket minne du har- bara komma ihåg att jag är intolerant överhuvudtaget!! =)



Hihi, ja nu är det väl ganska så mkt mer officiellt.. V 12 from i måndags.. =) TAAACK!!

Känns sjukt härligt, men vi håller fortfarande tummar o tår för att de ska gå hela vägen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback