För att avsluta fantastiskt, med en massa pladder

Idag är sista dagen på nuvarande jobbet. På måndag kickar jag igång med nya jobbet, som jag längtat!
Det ska bli så roligt! Även om det kanske kommer bli några längre dagar som det verkar, så känner jag mig peppad!
Den här förskolan kommer inte bli som någon annan förskola i Vilhelmina, den kommer bli bäst! (startar med rätt attityd!) kanske snäppet värre än Myltan till och med, men bara kanske ;)

Så jag tänker avsluta den här veckan fantastiskt, för att vara laddad och på topp inför måndagen.
Hur gör man det? Jo, man åker till storebror i Lycksele och spenderar en natt där.
Där är det bara trevligt, roligt och mysigt. Då ska jag ladda alla batterier!

Jag är sjukt lycklig över bergvärmen, den behövdes! Att alltid ha varmvatten är värt mycket! Dock känner jag att det inte är samma värme som när vi eldade, nu när det börjar bli lite kallare ute.
Först tänkte vi sätta in en kamin, eller vi tänkte mer att det är ett måste. Men vi ändrade oss när vi insåg att vi behöver den kvadratmetern i vardagsrummet, vi får inte plats med någon kamin. Istället sätter vi in en liten kamin i pannrummet, där pannan stod förut. Då blir hela skorstenen varm och vi kommer få det så bra, så bra i vinter.
Men som tidigare nämnt, jag längtar efter vår vedspis.

Lukas har blivit så otroligt stor, jag förstår inte vart tiden tagit vägen. Beror väl delvis på att jag har jobbat och inte varit med honom lika mycket som förut. Men han pratar, han förstår, han berättar och grejar. Det är så otroligt. Ett barns utveckling är det mest fantastiska som finns.

Till veckan måste jag beställa efter inbjudningskorten, eller papper för att göra dom. Har ingen aning faktiskt hur dom ska se ut. Men, de får lov att lösa sig.

Igår kväll gjorde jag en matlista för två veckor framöver, samt en handlingslista. Tog även in alla rabarber som fanns kvar ute och frös ner, så jag kände mig rätt nöjd efter kvällens sista kraftansträngning och somnade som en stock. Tur de, när Lukas kvittrade till 05.15. 

Nu ska jag busa med världens lilla busfrö.

Kommentarer
Postat av: stina

du är så duktig min vän! jag längtar tills jag också få feja och elda i ett hus!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback