Veckosumrering!

Denna vecka har jag jobbat, och min telefon har pajat.
När jag kom hem igår så var den avstängd, jag trodde såklart att det var slut på batteri så jag satte i laddaren och skulle starta den men den startar inte? Ibland startar den men den bara startar om och startar om, man kommer som aldrig in på telefon. Jag ska skicka in den imorgon och hoppas att den kan lagas, jag är verkligen helnöjd med telefonen annars (första gången på 6 år sen min telefon blev stulen utanför matan!;)) Tur jag har 3 års garanti på den!

Idag har vi varit på bomsjötjärn. Vi har huskeliga livsnjutarfasoner för oss, och jag kommer alltid kunna se tillbaka på den här våren och bli varm i själen!

Jag intog denna position ganska så snabbt, och där blev jag sittandes, bredvid elden som sprakade och solen som värmde, och jag nästan somnade sittandes.



Lukas ville gärna vara mitt i händelsernas centrum, hela tiden. Han hade så fullt upp med att hänga på så efter nån timmes spring somnade han så fint nerbäddad i pulkan



Även de större pojkarna fick leka av sig lite



Ikväll har jag gjort klar hemuppgiften för den här gången och spacklat elementskyddet.
Erik har tvättat som aldrig förr, så jag har precis kommit upp ur tvättstugan efter att ha hjälpt till och hängt tvätt.
Imorgon ska vi på dagis en sväng och hälsa på, sen blir det en hel eftermiddag på Vilhelmina. Lunch hos Greta, färga håret på mamma och svänga förbi Anders och Anna för att se hur de har fått det i huset.
På fredag är det jobb igen!

Helgen bjuder på övernattning i Strandkullen, vi ska sova i stugan för första gången.
På grund av missförstånd från min sida så har vi aldrig sovit där tidigare, och Erik har väl inte förstått att jag missförstått, utan bara trott att jag inte velat, så därför har det dröjt! Fick en inbjudan idag av farfar så det blev nog spikat! Lukas ska sova inne hos farmor och farfar, så det kanske är bäst att köpa med sig en vinflaska så jag kan sova hela natten utan att vakna med jämna mellanrum och oroa mig för att Lukas ger farföräldrarna en tuff natt?

Jag hade förresten utvecklingssamtal idag med min lärare och fick veta att jag ligger på ett säkert VG, och går argumentationen bra så är chansen för ett MVG stor! SÅ GLAD JAG BLEV! Svenska B är verkligen så mycket roligare på Komvux och jag är så glad att jag missade nationella och fick göra om det! Det bästa av allt är att jag inte ens lagt ner speciellt mycket energi på den här kursen, utan tänkt att bara jag får G så är jag nöjd. Tur det så jag har sparat på krutet, efter det här utvecklingssamtalet så kommer jag definitivt anstränga mig den sista månaden! :) Argumentera är från och med nu mitt förnamn, andranamn rapportskrivning! :)

Kommentarer
Postat av: A

..vill inte du och erik adoptera mig? Jag vill också ha livsnjutardagar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback