Snor!

Här hemma håller snoret på att ta över, idag när Lukas sov efter lunch så kröp jag och Erik ner i soffan med en kopp té och somnade ganska så fort téet var slut! :)
Nu är Lukas vaken igen, och full fart som vanligt trots förkylning.
När det är förkylning här går det extra mycket té. Eftersom Erik också är en tédrickare så dricker vi ofta en kopp té på kvällen, men under förkylning blir det flera koppar om dagen.
Därför tänker jag tipsa lite!

Först och främs så fick jag ett té av svärmor sist hon var i Umeå, som heter "Brukullans vårté", det är ett grönt té med små rosenknoppar i och helt ljuvligt.

Men mitt absoluta favorit té är ingefärsté, några bitar färsk ingefära och en bit råsocker eller lite honung, och låta det dra några minuter. Så gott! Dessutom sägs det ju att ingefära ska vara väldigt nyttigt också, det ska bland annat vara lugnande för magen, förbättra matsmältningen och innehålla massor av antioxidanter! Det är väl inte hel fel? Smaskens!

Nu, vidare till mitt energiknippe till son!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback