Hos oss just nu

Helgen spenderades som sagt en natt i strandkullen där vi blev ruskeligt bortskämda och ompysslade. Skönt!
Annars blev det en helg full av gott sällskap, gott fika och härliga dagar.

Imorgon åker vi till Östersund för att hälsa på Marcus, Blanka och lilla Leo. Både jag och Erik är bebissjuka, så det ska bli härligt att få snusa lite, även om jag fick en liten bebisdos i helgen också! Man kan aldrig få nog!

Hos oss just nu

blommar pelargonerna för fullt, omplanterade i större krukor i väntan på sommaren.





även fröerna som planterades för ca. 3 veckor sedan har tagit sig bra och det börjar bli dags för omplantering även här!



Det finns två saker som alltid kommer få vara kvar här från det gamla huset,
det är garderobsdörrarna i sovrummet som jag älskar! De övre skåpen hade fula, guldfärgade plastknoppar men de är utbytta mot svarte smide.



Själva garderobsdörrarna har dessa små nycklar. Underbart! Jag älskar till och med missen med färgen som de fått på sig!



Sen, som sagt, har vi ett fantastiskt fint golv i sovrummet som är slipat sen vi flyttade hit.
Det ser man i bakgrunden på den här bilden, av piedestalen som jag fick av mamma som är ett fynd jag aldrig aldrig släpper!



Jag är nog en expert på att fynda.
Den här härliga spegeln står också och glänser i sovrummet som jag fyndade genom Johanna. Thank you!



Den har underbara detaljer



För att gå vidare till vardagsrummet, så är elementskyddet nu målat och jag är så nöjd! (ha överseende med de hängande blommorna, det är sådär jag sköter om dem! ;))



Det är inte bara pelargonerna som blommar, utan även en orkidée!



Slutligen så har jag en sockerskål som jag älskar, som nästan bara kommer fram när svärfar är här, och då är jag glad över att få plocka fram den!



Nu väntar 2 avsnitt av LOST med min älskling, som för övrigt har fått ett blogginlägg tillägnat till honom, och nej det är inte jag som skrivit det! Det är så underbart härligt att jag bli alldeles kär på nytt i honom.
Blogginlägget kan ni läsa
här.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: A

Himla tjusigt ni har det. Kanske får komma på husesyn framöver? :] Och jo, den blårutiga klänningen kommer från ginatricot (www.ginatricot.se) och kostar typ 199 kr.

2010-04-28 @ 08:07:53
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback