Effektivitet!

Ikväll har jag varit effektiv, fyllt i dagisschema för Lukas medan farfar var barnvakt, lagat ett par jeans till Robin, och tack vare Anna, bakat en key lime pie som efterrätt till imorgon! Imorgon ska nämligen Daniel och Johanna vara värdpar, så vi lämnar över matlagningen till dem och tar med oss efterätt i stället! Har aldrig bakat den här tidigare så hur den smakar blir spännande att se imorgon.
Dock skar jag tummen på en konservburk och det vill aldrig sluta blöda, så dekorationen på pajen blev väl inte sådär superhäftig, det är svårt att göra nånting utan en tumme! Nu har Erik plåstrat om mig, blåst och pussat, så imorgon känns det nog bättre! :)

Idag var jag in på Second hand, och hittat sånna fynd! Jag trodde jag hade 140 kr i plånboken, men det visade sig att jag bara hade 40kr, så jag får gå in imorgon igen när jag tagit ut pengar. Lycklig blev jag i alla fall, och jag hoppas dom finns kvar!
Jag hoppas även att Johanna kommer med några klädplagg till mig imorgon som jag beställt. Jag håller tummarna.

Nyss satt vi och kollade på tv, och det var reklam för snabbmat (på statiol kanske?), hur som helst visade en grillad korv med bröd på slutet av reklamen, och Erik skriker:
- "Kolla korven!! Kolla korven! Det är sesamfrön på brödet!!"
Jag, som ett frågetecken får ur mig efter ett par sekunder (Erik ser ut som att han uppfunnit elektricitet)
- "Jaha? Vad är det med det?"
Erik: - "Ja,men det brukar det väl inte vara!!"
Han fortsatte se ut som ett barn på julafton, och jag förstår fortfarande inte? Blev han glad över att det var sesamfrön eller? Sen när vet han vad sesamfrön är, och sen när bryr han sig om dem?
När jag och Erik blev tillsammans sa Viktoria till Annelie
-"Då kommer hon inte få tråkigt i alla fall!"
Och Nej, man har aldrig tråkigt tillsammans med Erik!

Kommentarer
Postat av: A

Åh, Key Lime Pie är ju helt fantastiskt - och typ det lättaste som finns i hela världen. Synd på tummen bara men jag lovar, med lite paj i magen kommer tummen att kännas som ny igen ;] Ha en fabulös valborg nu sockertopp och hälsa familjen. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback