Chokladbollar!

2 dagar i rad har vi gjort chokladbollar med blåbär i. Så gott!
Det enda man kan tänka på är att använda frysta blåbär, då går dom inte sönder när man blandar i dom och rullar bollarna.

Ikväll blir det vinkväll med Anna-Karin, och jag kom precis på att jag inte har nånting att bjuda på. Fröken framförhållning!
Jag har dessutom fått Eriks hosta, jätte kul att vara med Lukas med hosta, nej! Dock är Erik på arbetsdag med jaktlaget, så det är bara att bita ihop och se fram emot kvällen. Det är hur som helst mest synd om Erik som precis kände sig bättre igår och idag är ute i snön och jobbar.. Men han vet väl bäst själv vad han klarar av!

Lukas sov som en stock i natt och blev väckt (!!) av farfar som kom in just innan 8. När Lukas vaknar av att farfar kommer blir han överlycklig och man får inte byta pinkblöjan eller ta av honom pyjamasen, utan han ska bara sitta med farfar! När jag försöker locka honom att följa med mig, då vänder han sig mot farfar i knäet och borrar in huvudet. Så sött!

Lukas har lärt sig att stända av tvn.. Jippi. Nu är det stora nöjet, slå på, stänga av.. slå på, stänga av.

Våran utbyggnad är väl så gott som planerad färdig, med undantag för lite smådetaljer och möjlighet att förändra.
Tanken är att vi ska gjuta plattan i sommar, och börja bygga nästa sommar.
Det som planeras mest är köket.
Eftersom vi planerar att ta bort det befintliga taket och slå upp till full takhöjd just i köket, gärna med balkar framme, så blir nog alla väggarna vitmålade. Kan bli besvärligt att tapetsera om en vägg på typ 5 meter, och tänk om man blir less på tapeten och vill byta? Nej, praktiskt med vitt.
Som sagt, förhoppningsvis med takbalkar framme. Jag gillar den här vitahemstrenden, även om jag tycker den går lite över styr ibland. Så många fina gamla möbler som blivit förstörda när de målats vita! Hur som, så funderade vi på vita eller svarta balkar? Men bestämde oss för svarta!
Hittade inga bra bilder, men den här får dugar. Den visar känslan i alla fall.



Sen ska vi ju sätta in kamin i sommar, är den tänkt också, i det nuvarande vardagsrummet.
När vi sen bygger ut (och det nuvarande vardagsrummet blir kök) hoppas vi kunna byta ut den kaminen mot en vedspis!



Själva köksinredning kan tänkas bli något liknande det här. Det blir nog ett IKEA kök i alla fall, men vet inte om det blir helt släta vita luckor utan handtag eller om det blir något liknande de här.. Inte riktigt bestämt än! Blir nog hur som helst några luckor med glasdörrar, men inte alla. Där jag kan ställa mina fina handmålade vinglas och mina älskade kosta boda glas!



Köksbordet har ni ju redan fått se ett hum om.
Det är mycket som ska planeras, och mycket att drömma om.

I vardagsrummet ska vi ha breda/höga härliga golvsocklar!





Och vi funderar faktiskt helt allvarligt på att ha svarta väggar! De blir så snyggt till den höga vita golvsockeln, och dessutom blir det nog ganska mycket fönster i vardagsrummet så det kommer nog hur som helst inte bli helt mörk. Smådetaljer som återstår att se!

På övervåningen ska vi ha 2 sovrum och ett allrum, lyckas vi få till det så passa att allrummet kan gå efter kortsidan så är det nog inte helt omöjligt att vi sätter något liknande panoramafönster som går upp till nocken där



Om vi får till planeringen av rummet, som sagt.

Det är spännande och roligt att planera, bloggen är bra på så vis att man kan få upp alla bilder framför sig och se vad man har för vision. Och ju mer vi planerar, desto nöjdare borde vi bli med resultatet!
Varje gång vi planerar så slår det oss att vi kan få oss vårat drömhus, på pricken, och mest troligt kommer vi nog inte ens upp i den summa som ett hus kostar på vilhelmina tack vare att vi bor här. Eftersom vi vill bo här också, så är ju det alldeles toppen! :)

I sommar ska vi nog först och främst
bygga staket
in med bergvärme
gjuta plattan till utbyggnaden
ordna en grillplats uppe på backen
jag ska ordna mitt grönsaksland
sandlåda och gärna gungor också (uppe på backen)
och grabbarna ska bygga en flotte på 12 kvadratmeter..

Välkommen sommaren, det kliar i fingrarna!

Kommentarer
Postat av: Anna

HERREGUD, det kommer blir makalöst tjusigt. Jag paxar en vinkväll där så fort det är klart. Deal? ;]

Postat av: Sandra

Självklart, du är så välkommen! :)

2010-04-19 @ 13:03:42
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback