Onsdag

I måndags var jag med om något som jag aldrig varit med om förut.
Jag skulle ner på vilhelmina och när jag kör genom byn så tycker jag att det låter jätte konstigt om bilen.
Eftersom jag pratade med Erik i telefon samtidigt så lät det ungefär såhär:
Jag: "Det låter konstigt om bilen!"
Erik: "Vadå konstigt?"
J: "Jag vet inte.. jag tror min dörr är öppen!"
E: "Jaha. Men stäng den då?"
J: "Jag måste väl göra det.. jag ska stanna i slutet av byn.."
E: "Men inte måste du väl stanna för att stänga dörren!"
J: "Men hur gör jag då?!"

Nä, jag har aldrig varit med om att min dörr har varit öppen när bilen rullat. Jag kan i alla fall meddela att det gick hur bra som hellst att med ena handen, öppna upp dörren och stänga igen den ordentligt, medans jag fortfarande körde.. i fall det är någon annan som skulle hamna i samma sits! :)

Idag har vi varit till Umeå för att Erik skulle köpa en bil. Det blev en snabb sväng, och ändå lyckades jag hitta både en t-shirt och en kofta, men inte min mössa. (Tur jag har Johanna och Stina, dom får nog allt hjälpa mig nästa vecka..)
Nu är vi i alla fall ägare till 2 passater. Från 2 audi, till passat. Så kan det gå, på två månader.
Eriks svar på det var: "Finanskrisen.."
Men jag måste då säga att när det gäller min bil så har vi bytt upp oss! Erik kanske bytte ner sig lite grann. Men så kan det gå. Det var hur som hellst mest bara otur. Jag gillar i alla fall Eriks nya bil. Och min nya bil. Jag som hade sådana tvivel om passaterna, allt är som bortblåst sen jag körde till Lycksele i lördags och den drog 0.42L/mil. Jag älskar våra nya bilar. Dom står så fint och glänser på gården.
Vad har jag lärt mig av det? Att ha ett öppet sinne!

Lukas har ändrat om humör helt och hållet, han är nu världens gladaste, i vanlig ordning en praktunge. Han är en liten sol. Idag har han varit med farmor, och för att köra slut på farmor så mycket som möjligt så har han inte sovit så mycket, så han var trött ikväll och somnade som en stock.

På lördag ska vi på hotellet, jag och Anna-Karin ska skaka loss. Hon ska få guida mig genom en kväll på hotellet, det var så länge sen jag var dit att det känns nästan som första gången.. väldigt spännande!
Men redan på morgonen ska vi köra igång och gå på buggkurs här nere i bygdegården! Elin och Micke ska lära oss att bugga, vi ska hålla på hela dagen, för att sedan ha "förfest" där nere innan vi åker på hotellet. Alla är välkomna och det är helt gratis! Ni behöver bara ha med er lunch, och sedan tar vi väl en paus på eftermiddagen så man får åka hem och äta middag och duscha!
Kom och bugga! (Jag tror det kan bli roligare än vad det låter.. ;))

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhå, då kanske jag får skaka lite rumpa med dig på lördag då? Vi hade tänkt åka på buggkursen jag och robert också (emma har tjatat och tjatat) men det kör ihop sig med släktkalas på lördagfm. Hoppas ni får kalasmysigt! Hälsa elin & micke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback