Torsdag

Den här veckan verkar passera den också, även om det inte känns som så alltid. Lukas har ju haft nått fuffens för sig de sista 2 månaderna då han vaknar mitt i natten och gallskriker i typ 1 timme eller 2. Tycker det vore konstigt om det skulle vara tänderna, eftersom han som sagt har hållit på så här i 2 månader. Men det kanske är mardrömmar. Alla nätter är det ju såklart inte så, men de flesta. Jag börjar bli less, det är tungt att vara ensam sånna gånger. Då önskar jag att Erik jobbade på hemmaplan. Men man kan inte få allt, nu är han i alla fall en ängel på dagarna så det har ju blivit bättre. Och det känns bra!
Min mamma är i alla fall himla bra i sånna här situationer eftersom jag kan ringa och gnälla hur mycket som hellst till henne när jag är less eller arg eller trött eller ledsen, och hon säger precis vad jag vill höra. Förutom om det handlar om Erik, då är hon på hans sida.. ;)

Jag har varit ner en sväng på Vilhelmina idag, och spelat på hästar. Har man en mamma som jobbar på spelet så måste man ju i alla fall försöka bli spelberoende! :) Vi skulle få veta kl.13 hur det gick, men jag har inte hört nånting än. Mamma har lunch till kl.14 så hon ringer nog efter lunchen. Hoppas på några miljoner, skulle sitta fint! :)

Jag har framförhållning och fixade barnvakt i dag till den 5 december, då vi ska på julbord och personalfest i Boden med Eriks jobb! Bra jobbat av mig. Verkar även som att barnvakt till Erik och Anders 50-års kalas ordnar sig också, fast det spelade mindre roll, då kunde jag nog vara hemma med Lukas lika bra. :p Men Erik blev ju glad i alla fall, och det är huvudsaken, det är ju han som fyller år. Dock kommer ju funderationerna på klänning tillbaka nu, hm.
Jag hittade en till födelsedagspresent till Erik idag, men den snodde mamma och tänker ge honom i julklapp istället. Men jag har många fler på lager:)

Nu ska jag baka bröd och laga mat till Lukas. Han har börjat äta min hemlagade mat igen och det är så roligt. Nu är han ju över 8 månader så nu får man krydda lite grann, så det är lättare att få det smaka gott nu. Bara han får några fler tänder och börjar tugga bättre ska vi äta samma mat allihopa. Men det dröjer nog några månader till kanske. Nu ska jag laga pasta med tomat och skinksås till honom! Till middag får han Lax, pasta med zuccini och paprika som jag lagat till tidigare och fryst ner. Det var riktigt gott, det åt jag också av!

I helgen kommer Stinky hem och i loooove it! Jag älskar att ha henne på hemmaplan, jag ska mysa ihjäl henne.
Ska även hjälpa mamma med ett och annat på söndag. Kanske åker ner redan på lördag kväll? Beror väl på hur kallt det tänker bli i helgen.

Som sagt, baka bröd och laga mat var det jag skulle göra nu!

Kommentarer
Postat av: Hannah

hellu brullan! skriv ner receptet på laxen här på bloggen vett ja! så man kan sno det.. för det såg ju faktiskt riktigt gott ut även fast det var i pure form.:) luktade gott gjorde det med.:)



Måste förbereda mig innan lova ska börja ha mat..roligt med lite insperation.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback