Recept!

Här kommer receptet Hannah!

Jag hittade egentligen bara på det själv,
men jag skärde upp 2 laxfileér i bitar, och stekte dom.
Sen kokade jag pasta lagomt till 2 vuxna portioner ungefär. (räknade på att man äter ungefär 1 laxfilé som vuxen.)
Sen skar jag upp squash och röd paprika i små bitar och stekte det lite grann med laxen. Blandade i lite grönsaksbuljong och lite matlagningsgrädde och jag tror att jag kryddade lite grann med timjan.. men är inte riktigt säker. Sen lät jag det puttra ett tag! :) Så enkelt var det!

Lägger ut ett recept på pasta med tomat och skinksås här också som jag hittade som var superenkelt, och jätte gott.

_

Pasta med tomat och skinksås

* ca 400 g tärnad skinka eller kassler
* 1 sharlotten lök
* 2 st morötter
* 1 burk (400 g) krossade tomater
* ca 3dl okokt, krossad pasta

Gör så här:

1. 1. Koka den färdig krossade pastan.
2. 2. Skala lök och morötterna & skär dessa i önskad storlek
3. 3. Skär kasslern i lagom stora bitar
4. 4. Häll över i en kastrull och blanda i krossade tomater. Koka allt i ca 15 minuter.
5. 5. Tillsätt skinkan/kasslern och låt sjuda i ca 5 min till
6. 6. Blanda i den färdigkokta pastan

Tips
Strö på lite riven ost över den färdiguppvärmda maten!

Räcker till ca. 8 st 200g burkar

Kommentarer
Postat av: Hannah

Härligt.:) detta ska vi absolut prova när Lovafisan får äta lite mat.



Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback