Mitt härliga hem!

Även om jag har haft väldigt roligt och mysigt i Umeå så är det så härligt att vara hemma!
Jag som har längtat efter snön sen juli, och när det äntligen kommer snö så flyr jag till Umeå?!
Det var så härligt att vakna upp till mitt vintriga Latikberg, även om det inte är överdrivet mycket snö så är det då vitt på marken!

Hur säger man åt en 8 månaders bebis att inte ha fötterna på bordet när han äter?! ;) Det är Luckes nya hyss, han skjuter ut stolen från bordet och sen lägger han fint upp tårna på kanten.. och tycker att jag ska mata honom även fast han sitter 30 cm från bordet.
Jag vet faktiskt inte hur jag nånsin ska kunna säga nej eller säga ifrån till den här ungen för han är så jäkla söt jämt! När han är på blomman som står på tvbänken brukar jag styra bort honom därifrån och säga ifrån, och då vänder han sig bara om och skrattar åt mig. Förgrömmade unge. Han är bedårande!

Nu har jag massa tvätt sen när Lukas har vaknat ska vi gå en promenad i det härliga vädret. Jag är salig, det är så fantastiskt härligt ute. Jag har redan köpt 2, eller kanske 3 julklappar, och nya julgardiner och grejer som jag gärna vill sätta upp nu på en gång.
Egentligen ska man väl julpynta dagen innan julafton, eller nått sånt, men jag och Erik kom överrens (efter lite gnäll från mig) att jag får julpynta redan till 1 advent. Åh,vad jag längtar.

Erik håller på att planera, eller snarare inte planera, deras 50-års kalas med mig vilket gör mig tokig eftersom att jag har sagt att jag inte vill lägga mig i det där. Jag ställer självklart upp på både matlagning och bakning och annat dom behöver hjälp med, men jag vill inte vara med och bestämma nånting. Däremot har jag bestämt att jag ska köpa mig en klänning till den stora dagen, eftersom Johanna gjorde det igår. Och jag bestämde i lördags att Hanna snällt ska ta Hedberg i hand och följa med, eller hur Hanna?! :)
Också tror jag att jag och Erik måste öva lite mer på buggandet, så vi kan ta oss en sväng om den kvällen. Jag tror nämligen jag börjar glömma bort det mesta..
Men då kan jag ju hoppa in i nybörjargruppen nästa gång vi ordnar en dag med dans! :)

Nu ska jag läsa Eriks mail, på begäran av Erik såklart, eftersom han har handlat en massa och då får jag vara en sorts mellanhand. Rätt ska vara rätt, när jag har varit i Umeå och handlat så måste han också handla lite, fast på internet.

På tisdag ska jag på ljusparty och det måste jag anmäla mig till idag!
Dessutom har vi börjat på en ritning till tvättstugan, verkar som vi sätter igång med den i vinter.. Yeey!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, Elias gjorde precis samma sak när han var 7-8 månader. Skrattade bara åt mig när jag tog bort honom från blommor etc.. Vände sen direkt tillbaka och gjorde samma sak! Härliga barn! Tur det går över ganska snabbt! =)

2009-10-10 @ 19:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback