Åh!

Vilhelmina måste ju vara det värsta skvallercentrumet nånsin, eller vad är det frågan om?

Klart att vi också har läst massor om att Latikberg är SÅ drabbade av svininfluensan,
"skolan är stäng" och "25 av 30 elever hemma" osv.
Jag har fått sms hela dagen och blivit varnad för att svininfluensan har drabbat Latikberg så hårt.

Och självklart blir man ju skrämd! Även om det inte är någon fara, och även om jag inte ska spendera någon tid över huvudtaget på skolan, så är det ju otäckt!
Det känns ju som att ett moln dragits in över Latikberg och hela byn håller på att förintas av svininfluensan! Så var ju inte fallet i alla fall.
Det måste ju alltså bara vara för att skrämma upp folk? Grattis med det för det lyckades! Jag blev rädd!

För nu har jag i alla fall fått information från en säker källa, att skolan inte varit stängd och det var inte alls så många elever sjuka.

Vars kommer alla rykten från, egentligen?

Nu känns det i alla fall lite bättre, även om jag kanske inte kommer att pussa kinden på den första person jag träffar på.

Jag tackar för infon! :)

Däremot kan jag inte låta bli att fundera över vad som kommer drabba oss här näst? Peppar peppar ta i trä!

Som jag sagt tidigare så tror jag vi har det allra bäst om vi låser in oss här i Latikberg och kopplar bort omvärlden helt totalt. Om man bara kunde låta bli slå på tvn eller datorn.. hmpf.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

haha vi skrev typ ett inlägg samtidigt om samma sak haha



Men man blir ju för fan upprörd!

2009-10-13 @ 16:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback