Strålande jul!

Eftersom det tar en smärre evighet att julpynta med en son på snart 10 månader, så har vi smygbörjat lite grann. Härligt är ordet!

Först och främst ska jag säga att jag hade en toppenhelg, även fast Erik inte var hemma.
Jag sov hos syster i fredags, och hon tog hand om Lukas, jag sov i Malous rum på övervåningen, som en stock! Dom fick komma och väcka mig på morgonen! Helt underbart, och natten till söndagen sov Lukas hela natten fram till kl.6, men då ville han inte sova mer. Men det gjorde ingenting, för jag var så otroligt utvilad!
Sen for vi till strandkullen i söndags jag och Lukas och fick fika, och lekte av oss i några timmar.

På måndagen for vi till Henrik och Hannah på kvällen när Erik kommit hem, för att han skulle hinna träffa Henrik innan han åker på jobbet (dom byter av varandra med ledigveckorna), även där serverades fika.

Igår satte vi upp julgardiner och ljusstakarna, och sen åkte vi till Strandkullen, Erik skulle skruva lite i skotern. När vi var och handlade tidigare på dagen så hittade vi den här härligheten på Coop,




- Dufenkrooks Hjortronglögg!  Så den tog vi med till Strandkullen och det var riktigt god! Inte alls lika söt som vanlig glögg, den var fräsh och frisk och supergod! Jag håller gärna på traditioner, men för sådana här härliga saker gör jag gärna undantag! fem stjärnor! (Till glöggen bjöd såklart svärmor på fika, kan även tala om att det var årets andra glögg, första fick jag hos syster i fredags!)

Idag har jag gjort lussekatter, som precis som vanligt ser rent förjävliga ut, och första plåten blev lite brända så dom tänker jag kasta. Men ja, även fast dom alltid ser hemska ut och ofta är rätt torra, så är det ett måste.
Sen har vi även gjort ett pepparkakshus, det ser väl egentligen rätt hemskt ut det också, men även här så är det ett måste.
Sen har jag även börjat jobba igen! ! timme och 15 minuter per dag! :) Känns stort att ha tagit det steget, men det kommer nog gå bra. ;) Jag har börjat städa på dagiset här i Latikberg igen, och jag städar efter stängning så jag får ta Lukas med mig om jag inte har barnvakt! Känns alldeles toppen!
Nu for nästan precis Robin härifrån, han har hälsat på och druckit glögg.
Nu ska vi se arga snickaren och sen Morden på 1an.

Jag ser fram emot adventsmys till helgen, imorgon ska vi leta julgran, på lördag ska vi ha glöggkväll och adventsfika här, (då tror jag vi spetsar glöggen?;)) jag bakar för fulla muggar för ett riktigt adventsfika, och hoppas att det kommer smaka gott och att vi får plats.. Men, finns det hjärterum så finns det stjärterum! Men som det verkar nu blir vi inte så farligt många så vi får nog plats!
Och på söndag är det såklart skyltsöndag. Just precis nu öser snön ner utanför fönstret, bra avslut på en dag med regn!

Äntligen äntligen äntligen börjar det här som jag har sett fram emot sen januari! Äntligen kommer julmyset!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, då kanske vi ses på skyltsöndagen då? Får jag heja på lucke lukie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback