Äntligen!

Äntligen är den en sån här bra måndag, alltså inte måndagen när Erik far utan måndagen när han kommer hem!
Eftersom han var borta igår så firar vi farsdag, så han har både present och tårta (som svärmor bakat) som väntar världens bästa pappa när han kommer hem!

Lukas har ju fått två tänder till, och då är läget följande:
Han sover inte på dagarna, förutom i vagnen, han skriker mer än vad han jollrar och skrattar, och är tyst.
De två senaste kvällarna har det inte gått att lägga honom i vanlig ordning heller utan skrik.
Han har i regel vaknat i alla fall en gång per natt och skrikit, och även ett antal gånger per natt då han tvär grinar till och vill ha tutten och klapp på kinden.
Dessutom, han som slutade äta helt på natten, vaknar nu kl.6 för välling för att sedan somna om och sova till 8 ungefär. Och tro mig, jag har försökt med allt för att inte vika mig och ge honom välling kl.6, men jag har varit trött och ensam, och vek.
Minst sagt kan man nu säga att jag är trött! Välkommen till småbarnslivet Sandra!
Äsh, jag ska inte gnälla för mycket, allting går, men det är sjukt jobbigt att vara ensam när han är sådär. Och det är sjukt jobbigt att vara trött. Tur att de flesta i min närhet har märkt att jag har varit trött, så det är därför jag har varit tvär och otrevlig, och i stället för att ta ett steg bakåt så har jag fått massvis med hjälp. I onsdags till exempel fick jag åka till mamma och vila upp mig från allt skrik (eftersom hon då underhöll Lukas så fort han pep). Det var skönt! I natt fick jag sova alldeles underbart, så jag är tacksam för det lilla.
Och som sagt så kommer Erik hem ikväll. Juubel!

Nu har i alla fall båda tänder kommit ut, en liten pigg på varje sida i överkäken. Han ser ut som en liten vampyr!
Så det kanske är därför han har sovit så bra natten som var. Och jag är för övrigt även tacksam för att han inte har feber och massa annat skit som kan komma med tänderna, han bara skriker. Det är den enda. "det enda"! hm?

Nu ska jag göra några burkar mat till Lukas, sen börja med farsdagsmiddagen.
Och sen åker vi till Strandkullen eftersom det finns fler fäder att uppvakta, och även en bit av svärmors tårta kvar som jag ska njuta av, mums!
Lukas sover nu i vagnen, förhoppningsvis sover han några timmar så han är pigg ikväll.
Oavsett om han är pigg eller inte så brukar han vara på ett strålande humör hos farmor och farfar!

Ikväll prövar vi bearnaise chips, jag har smakat lite en gång förut men minns inte hur det smakade.
När Erik kommer hem blir det att svulla varje kväll, chips och kakor och pajer och tårtor och julmust i mängder!

Jag längtar efter jul!

Kommentarer
Postat av: stina

och jag längtar efter dig. kom hit. flytta hit! vi har snart ett eget rum åt er ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback